رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اتفاقات اردیبهشت ماه سال گذشته نباید دوباره تکرار شود و باید سعی کنیم ارزش بازار سرمایه را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار برسانیم.

 حجت‌اله صیدی در  آیین معارفه رئيس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ورود خود به بازار سرمایه گفت: به ۲ دلیل تصمیم گرفتم این تکلیف را بپذیرم، اول این‌که من در بازار سرمایه بزرگ شدم و در این بازار شاگردی کرده‌ام.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بازار سرمایه  بسیار بالا است گفت:  معتقدم بازار سرمایه در آستانه جهش قرار دارد. دلیلی ندارد بازار سرمایه بزرگ نشود و ارزش آن به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار نرسد.

صیدی اظهار کرد:  اتفاق عجیبی که در اردیبهشت ۱۴۰۲ رقم خورد دیگر نباید اتفاق بیفتد. طبق هماهنگی انجام شده با همتی وزیر اقتصاد قرار شده این نوع عدم قطعیت‌ها در بازار سرمایه کاهش یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه  توسعه بورس کالا و بورس انرژی وضع بازار سرمایه را بسامان‌تر خواهد کرد گفت: توسعه بورس‌های کالایی گفت: امیدوارم بتوانیم طوری عمل کنیم که بازار سرمایه را با وضع بهتری به مدیر بعدی بازار سرمایه تحویل دهیم.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه ارتقای کارایی از چند مسیر مختلف دنبال می‌شود گفت: این مسیر‌ها عبارت است از انتشار اطلاعات و شفاف سازی و نزدیک به صفر رساندن به تقارن رسیدن اطلاعات، می‌دانیم که قیمت‌ها در بازار سرمایه از اطلاعات به دست می‌آید و باید اطلاعات قابل اتکا و درست در اختیار سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار بگیرد، از این رو تهیه گزارش مالی و اعتبار دهی به آنها بسیار مهم است و این گزارش‌ها را به استاندارد برسانیم و کیفی سازی انجام شود.

صیدی افزود: برای انجام سه ماموریت گفته شده دومین کار این است که نظام حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم چراکه از محل عدم جدی گرفتن این موضوع غول‌های دنیا از بین رفتند و هر شرکت و سازمانی حاکمیت شرکتی را رعایت نکرد زیان دید و این موضوع باید به اجرا برسد تا ریسک بازار کاهش پیدا کند و به دنبال آن شفافیت و انتشار اطلاعات ریسک کاهش پیدا می‌کند.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه تصمیمات خلق‌الساعه و ناگهانی و هیجانی به اقتصاد زیان می‌رساند و نباید اتفاق اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ نباید رخ داد گفت: باید تعیین کنیم که در صورت رخداد این اتفاقات آن چگونه با آن برخورد کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در بازار سرمایه بحث نرخ تشکیل سرمایه است که در سال‌های گذشته منفی بوده و باید تلاش کنیم که تشکیل سرمایه با روند خوبی در بازار شکل بگیرد و برای تحقق آن نیازمند توسعه بازار هستیم.

برچسب ها: بورس ، رشد اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار