رهبر انقلاب گفتند: چیزی که امسال در بازی‌های المپیک محسوس بود سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی است.

اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک پاریس و پرافتخارترین بانوی ورزشکار پارالمپیکی ایران و آرین سلیمی دارنده مدال طلای تکواندوی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به سخنرانی پرداختند.

درخواست خانم «ساره جوانمردی» قهرمان پارالمپیک پاریس از رهبر انقلاب برای فرزندش

درخواست خانم «ساره جوانمردی» قهرمان پارالمپیک پاریس از رهبر انقلاب برای فرزندش

رهبر انقلاب در ابتدای سخنانشان از مدال‌آوران، ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک پاریس تشکر کردند.

رهبر انقلاب فرمودند: خیلی خوشحالم از اینکه یک بار دیگر این توفیق را پیدا کردم که با یک مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان این کشور ملاقات کنم. جداً جوان‌های عزیز ورزشکار ما - که مایه افتخار هستند - برای کشور ایران اسباب عزت و سربلندی محسوب میشوند بلاشک.

ایشان اظهار کردند: امسال در بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک درخشش ویژه‌ای انسان مشاهده کرد. من البته دنبال کردن جزئیات در کار ورزش و خبر‌ها برایم میسر نیست؛ اما اجمالاً در جریان قضایا قرار می‌گیرم، تا آنجایی که وقت باشد می‌بینم و یا می‌شنوم. امسال بسیار برجسته بود، بسیار خوب بود.

مقام معظم رهبری بیان کردند: ملت را شاد کردید، احساس افتخار در ملت ایران به وجود آوردید شما، من صمیمانه تشکر می‌کنم از همه مدال‌آوران، از همه ورزشکاران، از همه مربیان، از همه دست‌اندرکاران، از وزارت ورزش، از کمیته المپیک و دیگر دست‌اندرکارانی که هستند، رؤسای فدراسیون‌ها، از همه‌شان صمیمانه متشکرم. کار ورزش را جدی گرفتید، درستش هم همین است.

رهبر انقلاب گفتند: یک چیز دیگری که امسال محسوس بود در بازی‌های المپیک، این سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی است. واقعاً نشان دادند که سیاست‌های دوگانه و مغرضانه بر رفتار این‌ها حاکم است. فلان دولت را، فلان کشور را محروم می‌کنند به خاطر اینکه فلان جا جنگ راه انداخته؛ اما رژیم صهیونیستی را که هزاران کودک را به قتل رسانده در طول حدود یک سال بیش از ۴۱ هزار نفر را به قتل رسانده. این را محروم نمی‌کنند از بازی‌ها. 

ایشان فرمودند: خب این سیاست دوگانه است، این مغرضانه است. این همان حرفی است که ما همیشه می‌گوییم، بعضی‌ها حمل می‌کنند بر مبالغه، مبالغه نیست. میگویند ورزش سیاسی نیست، در حالی که بیشترین اعمال غرض سیاسی را در ورزش اینها می‌کنند و نشان می‌دهند.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: در ورزش‌های بین‌المللی، آوردگاه‌های جهانی در ورزش فقط قدرت بدنی و مهارت ورزشی نیست که نشان داده می‌شود. قدرت روحی و اعتماد به نفس ملّت ایران هم به رخ بدخواهان کشیده می‌شود. این خیلی مهم است. اینکه این دختر عزیز ما مثلاً مدال خودش را اهدا می‌کند به بچه‌های غزه یا فلسطین این خیلی در دنیا پرمعناست. یا اینکه اسم کاروان را می‌گذارند خادم‌الرضا مثلاً در این خیلی معنا هست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: حفظ حجاب این خانمهای ورزشکار اینکه ورزشکار [مرد] ما، قهرمان ما با زن بیگانه دست نمی‌دهد وقتی که [او] می‌خواهد جایزه‌اش را اهدا کند این خیلی پُر معناست این نشان‌دهنده اعتماد به نفس است، این نشان‌دهنده‌ی آن است که ایرانی هویت خودش را ارج می‌نهد برای هویت خودش ارزش قائل است، هویت ملی و هویت اعتقادی و اسلامی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: این در امسال کاملاً بروز و ظهور داشت، نشان داده شد. پرچم فلسطین را نشان داد، ورزشکار ما می‌آید با رفقایش پرچم فلسطین را نگه می‌دارند به قولش شماها عکس سلفی می‌گیرد. این‌ها خیلی باارزش است، این خیلی با اهمیت است من به هیچ‌وجه از این چیزها آسان عبور نمی‌کنم من روی تک‌تک این‌ها تکیه می‌کنم و معنا می‌کنم در ذهن خودم و در زبان خودم برای مردم.

 

 

در حال تکمیل ...

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Italy
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
همچین حرف های قلمبه سلمبه درباره المپیک میزنید در حالیکه توانایی برگزاری حتی یک بازی رو با کیفیت المپیک در کشور ندارید..دقیقا چی میگی سید؟
آخرین اخبار