وزارت خارجه آمریکا از سفر دو روزه آنتونی بلینکن به مصر برای گفتگو درباره آتش‌‎بس غزه خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر به مصر سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش‌های آتش بس غزه با مقامات مصری گفتگو کند.

بر اساس این اطلاعیه، بلینکن به «تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش‌بس در غزه که آزادی همه اسرا را تضمین می‌کند، درد و رنج مردم فلسطین را کاهش می‌دهد و به ایجاد امنیت منطقه‌ای گسترده‌تر کمک می‌کند» خواهد پرداخت.

پیشتر، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده همچنان با میانجیگران مصر و قطر برای ارائه پیشنهاد تجدید نظر شده برای آتش‌بس در جنگ (رژیم) اسرائیل در غزه کار می‌کند.

او همچنین در افتتاحیه گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و مصر با بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر، در خصوص «تقویت روابط دوجانبه و تعمیق توسعه اقتصادی، و همچنین افزایش روابط مردم با مردم از طریق فرهنگ و آموزش» گفتگو خواهد کرد.

چند روز قبل، شبکه المیادین لبنان به نقل از یک منبع گزارش داد که میانجی‌های قطری و مصری نشستی سه جانبه با جنبش حماس برگزار کردند تا در مورد یافتن راه‌هایی برای خروج از بحران مذاکره در مورد آتش‌بس و تبادل اسرا در نوار غزه گفتگو کنند.

 این منبع فاش کرد: «۲ میانجی درخواست اصلاحات جزئی به ویژه در موضوع خروج از محور فیلادلفیا و معیار‌های آزادی اسیران را داشتند».

این منبع گزارش داد که حماس از سوی دیگر بر موضع خود در مورد لزوم پایبندی به توافق دوم ژوئیه گذشته تاکید کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار