استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۶۲ درصد از طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون اجرا شده و روند اجرایی آن پیشرفت چشمگیری داشته است.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: تاکنون بر اساس گزارشات ۶۲ درصد از طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون اجرا شده و طی سالهای اخیر روند اجرایی آن شتاب و پیشرفت چشمگیری داشته است با این وجود با توجه به هزینه‌های مورد نیاز برای تداوم اجرای آن به سرانجام رساندن میزان باقیمانده از این طرح با استفاده از امکانات استانی امکانپذیر نیست و این امر مستلزم دغدغه‌مندی و مساعدت دستگاه‌های ملی است.

وی افزود: برای فصل بارندگی باید آمادگی کامل داشته باشیم تا مشکل حادی رخ ندهد البته بخشی از آبگرفتگی ها اجتناب‌ناپذیر است و در تمام کشورها بروز پیدا می‌کند.

حسینی محراب ادامه داد: با استفاده از اطلاعات شبکه و پیش‌بینی وضعیت جوی آمادگی و تدارک لازم برای مقابله با آبگرفتگی‌ها در دستور کار باشد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: فاینانس طرح های حوزه آبفا پیگیری خواهد شد و توضیحات لازم را برای رییس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس بانک مرکزی از طریق مکاتبه تشریح خواهیم کرد تا روند انجام طرح‌ های فاینانس تسریع شود چرا که زیرساخت آب و فاضلاب نقش حیاتی در رفاه مردم دارد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول از هم اکنون اقدامات لازم نظیر لایروبی رودخانه ها و نهرها و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات لازم را انجام دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار