وزیر خارجه مصر طی نشست خبری خود در مسکو با همتای روسی، بر خروج کامل نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه به ویژه گذرگاه فلسطینی رفح تاکید کرد.

بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر که دیروز در چارچوب تقویت روابط قاهره و مسکو، به روسیه سفر کرده است، امروز دوشنبه در نشست خبری با سرگئی لاوروف، همتای روس خود خواستار خروج کامل نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه به ویژه گذرگاه فلسطینی رفح شد.

 وزیر خارجه مصر اظهار داشت که سیاست‌های تهاجمی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین تهدیدی برای کشاندن منطقه به یک جنگ منطقه‌ای است. 

عبدالعاطی در ادامه گفت که به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود به همراه سایر شرکا برای رسیدن به توافقی که تبادل اسرا و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تضمین کند، ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه مصر در این نشست خبری تصریح کرد که اساس درگیری‌ها در منطقه، مسئله فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه است. او افزود: رنج ملت فلسطین از هفت دهه پیش تا کنون باید پایان یابد.

عبدالعاطی سیاست گرسنگی دادن به شهروندان فلسطینی در نوار غزه به وسیله رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که از سکوت جامعه بین‌المللی در مقابل کشتار و گرسنگی ملت فلسطین احساس عصبانیت شدید می‌کند.

 وزیر خارجه مصر تاکید کرد که بدون برپایی کشور مستقل فلسطین و توقف تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، ثبات در منطقه وجود ندارد. او افزود: ما به توافق نزدیک بودیم، اما نبود اراده سیاسی در یکی از طرفین مانع از دستیابی به آن شد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار