رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده گفت: اورژانس این بیمارستان از وجود متخصص طب اورژانس بی‌بهره است که همین مشکل، خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را با مشکل مواجه می‌کند.

حامد سبحانی رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده گفت: متخصص طب اورژانس، نقش مهمی در تشخیص بهتر، اقدامات سریع‌تر و توانایی‌های بیشتر در انجام سونوگرافی مایع آزاد، اینتوباسیون و ترمیم زخم‌های عمیق و پیچیده دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس وجود یک متخصص طب اورژانس تا حدود بسیار زیادی،کمبود متخصصان جراحی، داخلی، بیهوشی، ارتوپدی و رادیولوژی را در بیمارستان جبران می کند و بیماران را از نظر سلامتی در زمان اقامت در بیمارستان، منتفع می‌سازد.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده یادآور شد: یک کمک پرستار و بیماربر نیز در هر شیفت کاری بیمارستان ضروری است که موجب تسهیل و استانداردسازی خدمات ارائه شده به بیماران خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: بیماران تصادفی در بدو ورود به بخش اورژانس بلافاصله توسط واحد تریاژ دسته‌بندی شده و تحت نظارت و مانیتورینگ و چک علائم حیاتی به تخت‌های بستری اورژانس یا اتاق احیا منتقل می شوند.

وی اظهار داشت: این بیماران با توجه به زمان‌بندی تعیین شده توسط پزشک اورژانس معاینه می‌شوند و یک پرستار نیز جهت اجرای دستورها و اقدامات به بیمار اختصاص داده می‌شود.

سبحانی اظهار داشت: با توجه به وخامت حال بیمار (سطح تریاژ) و یا پیچیدگی‌های روند درمان (سطح مراقبتی) ممکن است بیمار به پرستار با سابقه‌تر یا به تیمی متشکل از چندین پرستار سپرده شود و طبق دستورها اقداماتی مانند احیا، رگ‌گیری، دارو درمانی، آتل گیری، شتشو، پانسمان و بخیه زخم‌ها، سونوگرافی، سی‌تی اسکن، سونداژ، نوار قلب، نمونه‌گیری، آزمایشها و معاینه پرشک متخصص انجام و نتایج جهت انجام اقدامات مقتضی، پیگیری شود.

به گفته رئیس بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده، بیماران تصادفی از ابتدای ورود تا لحظه ترخیص، انتقال به بخش‌های بستری یا اعزام به مراکز درمانی دیگر، در اورژانس تحت پایش مداوم قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.