«یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی خطاب به «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن، رسیدن موشک‌های این جنبش به عمق سرزمین‌های اشغالی و عبور آنها از دفاع ضدهوایی چندلایه این رژیم را تبریک گفت.

به نقل از الجزیره، سنوار در پیامی خطاب به «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن گفت: از جنبش انصار الله به خاطر عواطف صادقانه و همچنین اراده محکمشان در میدان و پیام‌هایشان تشکر می‌کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی با هدف ضربه زدن به پروژه صهیونیسم در فلسطین و منطقه آغاز شد، تاکید کرد: فلسطینی‌ها با شنیدن خبر عملیات شما در چارچوب پنجمین مرحله از مشارکت در عملیات طوفان الاقصی، روز خود را آغاز کردند.

یحیی سنوار تاکید کرد: عملیات ارتش یمن در عمق سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی، باعث دمیدن روح تازه‌ای به عملیات طوفان الاقصی و ضربه جدیدی به قلب تل‌آویو است.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: عملیات بی‌سابقه ارتش یمن، حاوی این پیام برای دشمن بود که طرح‌ها برای کنترل وضعیت و تلاش‌ها برای بی طرف ماندن در این نبرد، با شکست، مواجه و در مقابل، تأثیر جبهه‌های پشتیبان از مقاومت فلسطین، بیشتر شده است.

یحیی سنوار تصریح کرد: قهرمانان ارتش یمن عزیز، در زمینه پیشرفته کردن توانایی‌های نظامی‌شان، بسیار موفق بوده و توانسته‌اند برد موشک‌هایشان را به عمق مواضع اشغالگر در سرزمین اشغالی فلسطین برسانند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: به ملت بزرگ یمن، که در طول تاریخش همواره حامی ملت فلسطین و مساله عادلانه آن بوده است تبریک می‌گویم و تظاهرات هفتگی ملت یمن در میادین این کشور از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون، شاهدی بر موضع قهرمانانه آنها در حمایت از قضیه فلسطین است.

یحیی سنوار خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در غزه با وجود اینکه از تجاوز و محاصره رنج می‌برد، اما همچنان تحت رهبری گردان‌های القسام به مقاومت ادامه می‌دهد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: گردان‌های القسام با اقتدار کم‌نظیری، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردند و در طول حدود یک سال گذشته، با نبرد دفاعی قهرمانانه‌ای، توانسته‌اند دشمن را به زانو دربیاورند.

یحیی سنوار تصریح کرد: به شما اطمینان می‌دهم که مقاومت، در وضعیت خوبی است و ادعا‌های رژیم صهیونیستی، دروغ و جنگ روانی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: همانگونه که طوفان الاقصی اراده نظامی دشمن را درهم کوبید، خودمان را برای یک جنگ فرسایشی طولانی با هدف در هم شکستن اراده سیاسی رژیم اشغالگر آماده کرده‌ایم.

یحیی سنوار در پایان خطاب به رهبر جنبش انصار الله تاکید کرد: تشریک مساعی با شما و با برادرانمان در مقاومت قهرمان لبنان و عراق باعث درهم شکستن دشمن و وادار کردن آن به چشیدن طعم شکست خواهد شد.

این پیام پس از آغاز پنجمین مرحله عملیات انصار الله علیه رژیم صهیونیستی و تنها یک روز پس از حمله موشکی نیرو‌های مسلح یمن به یک موقعیت نظامی ارتش اشغالگر در جنوب یافا در فلسطین اشغالی ارسال شد.

نیرو‌های مسلح یمن امروز یکشنبه از هدف قرار دادن یک موقعیت نظامی ارتش اشغالگر در جنوب یافا در فلسطین اشغالی با استفاده از یک فروند موشک بالستیک فراصوتی خبر داد.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات امروز علیه تل آویو با موشک بالستیک فراصوتی جدید انجام شد، این موشک به هدف خود رسید و سامانه‌های دفاعی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و در نتیجه تلاش گسترده بخش موشکی نیرو‌های مسلح یمن در گسترش فناوری موشکی انجام شد تا بتوانیم با چالش‌های نبرد با دشمن صهیونیستی مقابله و از تمام موانع و سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسرائیل در دریا و خشکی عبور کنیم و اهداف خود را هدف قرار دهیم.

سریع ادامه داد: موانع جغرافیایی، تجاوز‌های آمریکا و انگلیس و سامانه‌های جاسوسی باعث نخواهد شد که یمن وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در دفاع از ملت فلسطین را انجام ندهد. در آستانه اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، دشمن صهیونیستی منتظر ضربه‌ها و عملیات منحصر بفرد بیشتر در آینده باشد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار