مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از آبگیری تصفیه خانه آب علیمردان خان بختیاری در فاز اول افتتاح خبر داد.

محمد کریمی اظهار داشت: همزمان با افتتاح فاز اول این تصفیه خانه رفع کدورت آب با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری عملیات آبگیری هم انجام شد.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای این تصفیه خانه ۷۵ میلیارد تومان می‌باشد.

کریمی بیان داشت: این تصفیه خانه با هدف رفع کدورت آب از خط انتقال آب چشمه کوهرنگ به شهرکرد در مواقعی که کدورت آب چشمه کوهرنگ افزایش می‌یابد احداث شده است.

وی گفت: بزرگ‌ترین عملیات‌ها و مهمترین کار‌های انجام شده در این کارگاه عبارتند از هشت ماه کار شبانه روزی، ۲۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۵۰ تن آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی که در نوع خود کم نظیر است، اجرای دیوار حایل سنگ و سیمانی به طول ۶۵ متر، احداث ۱۶۰ متر مربع سوله، نصب ۴ عدد فیلتر شنی تحت فشار حاوی سیلیس‌های دانه بندی شده، اجرای ۲۵۰ متر لوله فولادی با سایز‌های هزار، ۸۰۰ و ۷۰۰ میلیمتری، ۶۰۰۰ اینچ جوشکاری و... است.

کریمی تصریح کرد: این تصفیه خانه رفع کدورت، آب شرب شهرکرد و قسمت‌هایی از شهرستان‌های شهر کرد، فارسان و کوهرنگ را در مواقع افزایش کدورت تصفیه می‌نماید.

وی گفت: این تصفیه خانه رفع کدورت آب در کمترین زمان ممکن (کمتر از یک سال) و با استفاده از توان و تخصص نیرو‌های بومی استان احداث شده است.

کریمی افزود: تصفیه خانه علیمردان خان بختیاری ظرفیت تصفیه بیش از پانصد لیتر بر ثانیه آب را دارد.

قابل ذکر است؛ مراسم افتتاحیه و عملیات آبگیری با حضور غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، عزیزی نماینده مردم شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ملک پور امام جمعه فارسان، آقای صالحی فرماندار شهرستان، مسئولین استانی و شهرستانی و تنی چند از مردم محلی به برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار