مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از راه اندازی دو آزمایشگاه میکروبی آب جدید و یک آزمایشگاه اندازه گیری باکتری کلستریدیوم پرریژنس خبر داد.

 محمد کریمی گفت: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب، آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب است.

وی افزود: آب برای آن که قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی‌های آن با استاندارد‌های ملی فیزیکی و شیمیایی هزار و ۵۳ و همچنین میکروبی هزار و ۱۱ مقایسه شود تا اطمینان حاصل شود که آب در اختیار مصرف کنندگان کاملاً سالم است.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه مهم یعنی شناسایی و تعیین مقدار عامل‌های فیزیکی شیمیایی و همچنین باکتریولوژی آب از طریق آزمایشگاه‌های آب انجام می‌شود و این آزمایشگاه‌های آب از بخش‌های مختلفی شامل آزمایشگاه‌های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول، ریزآلاینده آلی، ریزآلاینده معدنی و پرتوزا‌ها تشکیل شده اند.

مدیرعامل شرکت آبفا چهار محال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه در استان تاکنون آزمایشگاه بیولوژی به صورت رسمی و مجهز وجود نداشت این شرکت موفق به تجهیز و راه اندازی دو آزمایشگاه بیولوژی برای اولین بار برای شهرستان شهرکرد و سامان شده است.

وی همچنین از موفقیت این شرکت در تجهیز و شروع به کار همزمان دو آزمایشگاه میکروبی در شهرستان کوهرنگ و خانمیرزا برای تامین سلامت کیفیت آب و پایش‌های روزانه در سال گذشته خبر داد.

کریمی یادآوری کرد: هم اکنون ۱۳ باب آزمایشگاه آب در بخش‌های مختلف در این شرکت وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب آشامیدنی را در شهرستان‌های مختلف سطح استان بر عهده دارند که ۱۵ کارشناس آب در رشته‌های مختلف خصوصا متخصص آزمایشگاه آب در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم استان هستند.

وی گفت: هزینه ساخت و تجهیز هر آزمایشگاه آب ۵۰ میلیارد ریال است.

مدیر مرکز پایش شرکت آبفا استان هم گفت: در سال‌های اخیر توجه بسیار خوبی به مقوله انجام آزمون‌ها بر اساس استاندارد‌های بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ها (اخذ گواهی ایزو ۱۷۰۲۵) شده است که نتایج آزمون‌های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار است.

مریم نجفی افزود: علاوه بر این به صورت مرتب از طرف سازمان‌های نظارتی مانند شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مراکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراجع نظارتی آب شرب مورد بررسی، نظارت و صحت سنجی قرار می‌گیرند.

برچسب ها: ازمایشگاه ، ابفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار