رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: نسلی نو، متعهد و صاحب تفکر از راه رسیده است و شاهد پوست‌اندازی جریان نوین سینما خواهیم بود.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور امروز در سفر به گیلان در جمع هنرمندان و سینماگران این استان در تالار مرکزی شهر رشت گفت: از حضور مدیران ارشد فرهنگی و اجتماعی استان به ویژه حضور امام جمعه محترم شهرستان رودبار، اعضای محترم شورای شهر در این جمع سینمایی و هنری قدردانی می‌کنم چرا که این همنشینی و همدلی با جامعه هنری و سینمایی ارزشمند است.

او افزود: استان گیلان پس از تهران از مهمترین استان‌های کشور در حوزه تصویر و فیلمسازی است.

به گفته رئیس سازمان سینمایی کشور، استان گیلان در میان استان‌های کشور از بیشترین چهره‌های سینمایی برخوردار است و این سطح از سرمایه انسانی و نیروی خلاق هنری مغتنم و قابل تقدیر است.

خزاعی تصریح کرد: بر اساس قولی که بنده در سفر استانی به شما عزیزان داده بودم در خصوص واگذاری امتیاز تهیه کنندگی و کارگردانی استانی به هنرمندان استانی و بومی، خوشبختانه این طرح عملیاتی شده و امروز در استان شما ۲ هنرمند در حال تهیه و تولید فیلم هستند.

او با اشاره به رشد ۶۷ درصدی توسعه زیرساخت در گیلان در ۳ ساله اخیر گفت: امروز ۳ سالن سینمایی در شهرستان بندر انزلی افتتاح می‌شود و با احتساب این سالن ها، مجموع سالن‌های این استان از ۹ به ۱۵ سالن رسیده و ۴ سالن دیگر هم در روند کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان سینمایی کشور یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار ۶ فیلمساز استانی در جشنواره فجر حضور داشته و امسال این تعداد به ۸ تا ۱۰ نفر خواهد رسید. از فیلمسازان اولی معرفی شده برای ورود به عرصه حرفه‌ای سینما بیش از ۷۵ درصد آن، هنرمندان استانی هستند.

خزاعی همچنین به رشد و ارتقای سینمای کوتاه و فیلمسازان جوان در کشور اشاره کرد و افزود:، چون با آثار کوتاه و سینمای جوان ارتباط تنگاتنگی دارم شاهدم که نسلی نو و متعهد و صاحب تفکر از راه رسیده است و به زودی، شاهد پوست‌اندازی جریان نوین سینما در کشور خواهیم بود. 

او بر اهمیت جایگاه و نقش سینماگران استانی و شهرستانی در رشد و ارتقای سینمای ملی تأکید و تصریح کرد: خوشبختانه بخش بزرگی از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حمایت از سینماگران استانی به بار نشسته است.

لزوم توجه به ظرفیت‌های هنری گیلان

امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جشن خواستار اکران فیلم‌های جشنواره فجر در سینما‌هایی در شرق و غرب استان شد و گفت: در صورت لزوم این فیلم‌ها همزمان با سینما‌های تهران و پیش از انتشار نقد‌های سینمایی در استان‌ها اکران شوند.

او با اشاره به ظرفیت‌های هنری گیلان افزود: این استان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که در لوکیشن‌های مختلف سینمایی و سریال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، هنرمندان برجسته‌ای دارد که می‌توان از ظرفیت آنها در فیلم‌های سینمایی بزرگ بهره گرفت.

در جشن مهر سینمای ایران که امروز همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار شد، از ۳۰ هنرمند سینمایی پیشکسوت گیلانی و امام جمعه شهرستان رودبار به دلیل حمایت از سینما تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.