شاگردان وحید شمسایی موفق شدند با ارائه یک نمایش مقتدرانه در مصاف با ونزوئلا شروعی تحسین‌برانگیز در جام جهانی داشته باشند.

 روز موعود فرا رسید و لحظه‌شماری‌ها برای نمایش نخستین تقابل مردان شمسایی در آوردگاه بزرگ  به پایان رسید. ایران از ساعت ۱۶ برابر تیم ملی ونزوئلا، نماینده سوم آمریکای جنوبی که آمار و و عملکرد قابل قبولی را در سال ۲۰۲۴ برجای گذاشته است، رفت.

نیمه نخست جدال تیم‌های ایران و ونزوئلا با برتری چهار بر یک ستاره‌های شمسایی و به شکل قاطعانه‌ای به پایان رسید. در این مسابقه باقر محمدی، بهترین دروازه‌بان آسیا و مرد شماره یک تیم ملی، به علت آسیب دیدگی روی نیمکت نشست و سعید مومنی جایگزین او شد. بازی با حملات ونزوئلا به جریان افتاد که دو واکنش از مومنی و اصابت یک ضربه به تیرک، دروازه ایران را با خوش شانسی بسته نگه داشت.

در ادامه سعید احمدعباسی یک گل را به ثمر رساند که پس از بازبینی به درستی مردود اعلام شد. سرانجام در دقیقه ۷ ضربه تمام کننده سالار آقاپور با یک بغل‌پای مهار نشدنی و روی پاس مسلم اولاد قباد، گل نخست ایران را به همراه داشت تا شاگردان شمسایی بازی را یک بر صفر پیش بیوفتند.

حملات ایران تشدید شد و مهدی کریمی، بازیکن تیم گیتی پسند اصفهان توپ ریباند شده را با یک ضربه ساده روانه دروازه خالی ونزوئلا کرد و گل دوم ایران را به ثمر رساند. دقایقی بعد، پس از چند واکنش بسیار خوب از واسکز، کریمی ستاره تیم ملی و باشگاه گیتی پسند موفق شد با یک حرکت انفرادی دومین گل خود و سوم ایران را امضا کند. ونزوئلا که با بازی را با سه گل عقب افتاد، دریادلانه به سوی دروازه ایران هجوم آورد و روی ضربه نه چندان قوی میلتون و واکنش ضعیف سعید مومنی به گل اول دست یافت. اگرچه ایران خیلی زود تک گل آنها را پاسخ داد و بهروز عظیمی از زاویه‌ای کاملا تنگ و بسته شوتی به سوی قفس توری ونزوئلا شلیک کرد که با اشتباه عجیب وازکز، گل چهارم ایران را در پی داشت.

در نیمه دوم، ایرانی یک بار دیگر توانایی و قدرت خود را بر حریف ویران شده دیکته کرد. سالار آقاپور، ستاره تیم ملی فوتسال ایران و پسر طلایی جهان در سال ۲۰۲۲، روی پاس لاب مهدی کریمی و ضربه‌ای دقیق موفق به دبل کردن شد و ایران را پنج بر یک پیش انداخت. یه دقیقه بعد امیرحسین داوودی، جوان‌ترین بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی، که در نیمه دوم فرصت بازی را بدست اورد، با یک ضربه نوک پا دروازه تیم ونزوئلا را فرو ریخت. ونزوئلا که قربانی نمایش شاگردان شمسایی شده بود، سعی کرد از خوردن گل‌های بیشتر جلوگیری کند تا شاید با یک برتری برابر گواتلاما شانس صعود به عنوان تیم سوم برتر را داشته باشد، بهروز عظیمی بی رحمانه و روی پاس مهدی کریمی و با یک شوت استثنایی، دومین گل خود و هفتم ایران را به ثمر رساند تا او هم جزو بریس‌کرده‌های این مسابقه لقب بگیرد. در نهایت تیم ملی فوتسال ایران اولین گام را با پیروزی هفت بر یک در جام جهانی برداشت.

این بازی در مجموعه ورزشی یونیورسال در  شهر بخارا برگزار شد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ایران برابر ونزوئلا

دروازه‌بان: سعید مومنی
عقب‌گیر: محمدحسین درخشانی
فلنگ چپ: سالار آقاپور 
فلنگ راست: مسلم اولاد قباد 
راس: حسین طیبی

باقر محمدی، سنگربان شماره یک تیم ملی، به علت مصدومیت روی نیمکت نشست.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ونزوئلا برای دیدار با ایران

کارلوس واسکز
میلتون فرانسه
ویلمر کابارکاس
ویکتور کارنو
عیسی ویامونته

گزارش بازی

ساعت ۱۶:۰۷: دو واکنش عالی از مومنی. دبل سیو سعید مومنی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال روی ضربات بازیکنان ونزوئلا و سپس نجات دروازه محمدحسین درخشانی از روی خط دروازه، مانع از باز شدن سنگر توری ایران شد.

 ساعت ۱۶:۱۰: بازی درگیرانه دو تیم باعث شده است که تاکتیک چندان خاصی روی زمین مسابقه پیاده نشود. همچنین ونزوئلا همانند سنت همیشگی‌اش، دل به دفاع ضد حمله بسته است که بسیار هم خطرناک ظاهر شده.

 ساعت ۱۶:۱۲: خطر از بیخ گوش تیم ملی گذشت. شلیک خطرناک آلفردو ویدال با برخورد به پاس بازیکن خودی به تیرک دروازه ایران اصابت کرد.

ساعت ۱۶:۱۳: گل اول ایران توسط سعید احمدعباسی که مردود شد. پس از ضربه بی‌نقص علی اصغر حسن‌زاده به سوی دروازه ونزوئلا و برخورد به تیرک، توپ ریباندی را سعید احمدعباسی با یک شلیک و از بین پا‌های کارلوس واسکز به گل تبدیل کرد. اما پیش از این صحنه، توپ او خارج شده بود که پس از بازبینی و بررسی مردود اعلام شد.

ساعت ۱۶:۱۷: گل اول ایران به ونزوئلا توسط سالار آقاپور.ضربه تمام‌کننده سالار آقاپور با یک بغل‌پای مهار نشدنی و روی پاس مسلم اولاد قباد، گل نخست ایران را به همراه داشت تا شاگردان شمسایی بازی را یک بر صفر پیش بیفتند.

ساعت ۱۶:۲۲: کارت زردمحمدرضا سنگ سفیدی پس از خطای غیر ورزشی و بازبینی وار از سوی داور با کارت زرد جریمه شد و این بازیکن باتجربه اولین اخطار مسابقه را دریافت کرد.

ساعت ۱۶:۲۹:گل دوم ایران: بهترین بازیکن لیگ برتر گلزنی کرد. مهدی کریمی، بازیکن تیم گیتی پسند اصفهان توپ ریباند شده را با یک ضربه ساده روانه دروازه خالی ونزوئلا کرد و گل دوم ایران را به ثمر رساند.

ساعت ۱۶:۳۲: پرتاب بلند سعید مومنی برای بهروز عظیمی با دفع کارلوس واسکز به بیرون رفت. عظیمی معتقد بود که دروازه‌بان ونزوئلا توپ را خارج از شش قدم با دست‌های خود مهار کرده که این صحنه به وار کشیده شد که صحنه پس از بازبینی، رد شد.

 ساعت ۱۶:۳۵: واکنش‌های بی‌نظیر کارلوس واسکز، دروازه‌بان ونزوئلا که ضربات پیاپی علی‌اصغر حسن‌زاده و محمدحسین درخشانی را یکی پس از دیگری مهار کرد، تا اختلاف همان دو گل باقی بماند.

ساعت ۱۶:۳۵: همکاری بسیار خوب بهروز عظیمی و محمدحسین درخشانی، یک موقعیت گل خطرناک را برای ایران ایجاد کرد که ضربه عظیمی با بی‌دقتی و با اختلاف به بیرون رفت.

ساعت ۱۶:۳۷: گل سوم ایران توسط مهدی کریمی. مهدی کریمی با یک حرکت انفرادی و یک شوک کوچک با پای چپ، شلیک غیرقابل مهاری را با پای غیرتخصصی راست انجام داد و گل سوم ایران و دومین گل خود را به ثمر رساند.

ساعت ۱۶:۴۳: ونزوئلاگل اول ونزوئلا توسط میلتون. توپ گلمیلتون بازیکن عقب‌گیر ونزوئلا با شوتی نه چندان قوی و با واکنش ضعیف از سوی سعید مومنی، موفق شد دروازه ایران را باز کند تا نتیجه سه بر یک شود.

ساعت ۱۶:۵۱: کرنومتر ضربه ایستگاهی عیسی ویامونته، بازیکن تیم ونزوئلا از فاصله ۱۱ متری با اختلافی زیادی به بالای دروازه ایران رفت.

ساعت ۱۶:۵۴: ایران گل چهارم برای ایران توسط بهروز عظیمی. توپ گل شوت بهروز عظیمی از زاویه‌ای کاملا تنگ و بسته به سوی قفس توری ونزوئلا و البته اشتباه عجیب وازکز، گل چهارم ایران را در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست به همراه داشت.

ساعت ۱۶:۵۶: نیمه اول ایران و ونزوئلا با نتیجه چهار بر یک به سود ملی‌پوشان به پایان رسید. مهدی کریمی دوگل، سالار آقاپور و بهروز عظیمی گل‌های دیگر ایران را در ۲۰ دقیقه اول به ثمر رساندند. همچنین میلتون موفق شد یکی از گل‌های خورده ونزوئلا را جبران کند.

ساعت ۱۷:۱۸: گل پنجم تیم ملی فوتسال ایران توسط پسر طلایی جهان. توپ گلسالار آقاپور، ستاره تیم ملی فوتسال ایران و پسر طلایی جهان در سال ۲۰۲۲، روی پاس لاب مهدی کریمی و ضربه‌ای دقیق موفق به دبل کردن شد و ایران را پنج بر یک پیش انداخت.

ساعت ۱۷:۱۹: مهدی کریمی و سالار آقاپور، دو ستاره تیم ملی فوتسال ایران در اولین تجربه جام جهانی خود موفق شدند تا به این لحظه دو گل به ثمر برسانند تا شروعی رویایی را در آوردگاه بزرگ داشته باشند.

ساعت ۱۷:۲۱: باقر محمدی، مرد شماره یک تیم ملی فوتسال ایران که به علت مصدومیت بازی را از روی نیمکت آغاز کرد، با تصمیم کادرفنی پس از گذشت سه دقیقه از نیمه دوم وارد دروازه تیم ملی شد.

ساعت ۱۷:۲۵: خوزه ویلالوبوس، دروازه‌بان ذخیره تیم ملی فوتسال ونزوئلا هم جایگزین کارلوس واسکز شد و چند مهار خوب را از خود در برابر ضربات بازیکنان تیم ملی نشان داد.

ساعت ۱۷:۲۵:گل ششم تیم ملی فوتسال ایران توسط امیرحسین داوودی.امیرحسین داوودی، جوان‌ترین بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی، که در نیمه دوم فرصت بازی را بدست اورد، با یک ضربه نوک پا دروازه تیم ونزوئلا را فرو ریخت.

ساعت ۱۷:۲۸: پس از دریافت گل ششم، رابینسون رومرو تقاضای تایم استراحت کرد تا تغییراتی در تاکتیک دفاعی تیم خود داشته باشد.

ساعت ۱۷:۳۰: تیم ملی فوتسال ونزوئلا، در ۲۰ بازی اخیر خود در سال ۲۰۲۴، هرگز بیش از سه گل را دریافت نکرده بود. سنگین‌ترین شکست آنها به نیمه نهایی کوپا آمریکا برابر برزیل باز می‌گردد که سه بر صفر مغلوب بهترین تیم دنیا شدند.

ساعت ۱۷:۳۳: حرکت بی‌نظیر حسین طیبی و چرخش این بازیکن از بین سه نفر، یک پاس تک به تک را به اولاد قباد هدیه داد که مسلم در دریبل کردن دروازه‌بان ناکام ماند و موقعیت طلایی به راحتی از دست رفت.

ساعت ۱۷:۳۶: حسین طیبی، ستاره تیم ملی فوتسال با یک خطا مانع از حمله حریف شد که این اقدام وی یک اخطار را برایش در پی داشت.

ساعت ۱۷:۳۸: با به میدان رفتن سجاد یوسف‌خواه، امیرحسین داوودی و باقر محمدی در نیمه دوم، وحید شمسایی از تمامی بازیکنانش در دیدار با ونزوئلا استفاده کرد.

ساعت ۱۷:۴۲: در فاصله سه دقیقه تا پایان مسابقه، رابینسون رومرو اسپانیایی، برای جبران گل‌های دریافتی، از تاکتیک پاورپلی استفاده کرد.

ساعت ۱۷:۴۴: بلافاصله پس از پنج نفره شدن تیم ملی ونزوئلا، وحید شمسایی با یک تایم استراحت، نظام دفاعی را برای تاکتیک پاورپلی حریف به بازیکنان گوشزد کرد.

ساعت ۱۷:۴۵:گل هفتم تیم ملی فوتسال ایران توسط پدیده ایرانی. بهروز عظیمی، روی پاس مهدی کریمی و با یک شوت استثنایی، دومین گل خود و هفتم ایران را به ثمر رساند تا او هم جزو بریس‌کرده‌های این مسابقه لقب بگیرد.

ساعت ۱۷:۴۸: وحید شمسایی، در اقدامی جالب و برای تمرین تاکتیک پاورپلی و البته حفظ نتیجه، تاکتیک تیمی را با پنج بازیکن رو به جلو کرد که حتی در صورت بدست آوردن فرصت تعداد گل‌های ایران را افزایش بدهند و در نهایت بازی با پیروزی شاگردان وی تمام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار