منابع و شاهدان عینی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه تاکید کردند سازمان اطلاعات اوکراین برای جذب این تروریست‌ها در سوریه فعال است.

منابعی به روزنامه سوری الوطن گفته اند که کریل بودانوف، رئیس اطلاعات اوکراین و ابومحمد الجولانی، سرکرده سازمان تروریستی النصره در حال برقراری ارتباط برای استخدام مزدوران برای جنگ در کنار نیرو‌های کی یف علیه روسیه هستند.

براساس گزارش آر تی، منابع آگاه در شمال سوریه به روزنامه الوطن افزودند: ارتباط مستمری بین کریل بودانوف، رئیس اطلاعات اوکراین و سرکرده تروریست‌های النصره (حیات تحریر الشام) وجود دارد.

این منابع خاطرنشان کردند: اطلاعات دریافتی از حومه غربی ادلب و حومه شمالی لاذقیه حاکی از آن است که فعالیت اخیر سازمان اطلاعات کی یف در این مناطق برای جذب تروریست‌های چچنی، روس، اویغور، ترکستان و قفقاز به نفع خود مشخص شده است.

مردم و منابع محلی اعلام کردند که تعداد تروریست‌هایی که پس از استخدام به نفع کی‌یف در دو ماه گذشته به جبهه‌های اوکراین اعزام شده اند، دو برابر شده است.

از سویی دیگر روزنامه ترکیه‌ای آیدینلیک در ۹ سپتامبر گزارش داد که هیاتی از اوکراین در ۱۸ ژوئن به ادلب رفت و با سرکرده‌گان النصره برای آزادی تعدادی از شبه نظامیان چچنی و گرجی بازداشت شده در زندان‌های این سازمان تروریستی دیدار کرد.

در همین راستا سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تایید کرد که اطلاعات کی یف در حال جذب شبه نظامیان از سازمان «حیات تحریر الشام» در استان ادلب در شمال غرب سوریه برای انجام عملیات‌های کثیف جدید است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار