مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در ۴۰۰ روستای این استان تکمیل شد.

شهریار سرداری با اشاره به صدور مجوز اجرای ۴۰۶ سایت ارتباطی از سوی وزارت ارتباطات، گفت: تمام سایت‌های موجود اپراتور رایتل در استان در همین راستا به فناوری نسل چهارم (۴ G) ارتقا یافت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: برطرف کردن نقاط کور و ضعف آنتن‌دهی در جاده‌ها نیز به عنوان یکی از درخواست‌های کمیسیون ایمنی و حمل و نقل استان اردبیل به اپراتور‌ها ابلاغ شده تا نسبت به حل این مشکل اقدام‌های جدی را انجام دهند.
او با اشاره به نارضایتی مردم از ضعف آنتن‌دهی در شهر اردبیل گفت: انتظار می‌رود با همکاری اهالی، اداره‌ها، سازمان‌ها و شهرداری‌ها برای نصب سایت‌های ارتباطی تا حد زیادی مشکل برطرف و رضایت‌مندی مردم جلب شود.
سرداری همچنین پیشرفت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در مرکز استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از زمان آغاز این طرح ملی در شهر اردبیل تاکنون به میزان ۱۴۱ کیلومتر حفاری، ۲۱۶ کیلومتر میکرو داکت‌گذاری و ۳۳۶ دستگاه اف. ای. تی (fat) نصب شده که با توجه به اهمیت و حساسیت بالای پروژه بازرسی و نظارت دقیق و اصولی در تمام مراحل این پروژه به صورت مستمر انجام می‌شود.
او در ادامه تصریح کرد: سامانه پنجره واحد زمین به عنوان یکی از اقدام‌های مهم دولت جزو اولویت‌های کاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و واحد‌های تابعه برای پاسخگویی مناسب و سریع به مردم بوده، به طوری که مدیریت ارتباطات زیرساخت استان از نظر مدت زمان انجام استعلام و پاسخگویی جزو مدیریت‌های برتر در بین حوزه‌های استانی شرکت ارتباطات زیرساخت است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین با اشاره به پرداخت مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال از سوی پست بانک از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ اعتبار‌های سال ۱۴۰۲ به ۱۵ طرح ارائه شده از سوی شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح جی‌نف در استان اردبیل انتظار می‌رود اداره کل پست با هماهنگی و توجیه شهرداری‌ها نسبت به اجرای پلاک‌کوبی کد پستی ۱۰ رقمی هرچه سریع‌تر اقدام کنند.
سرداری با اشاره به در پیشرو بودن هفته پدافند غیرعامل تاکید کرد: ضروری است اداره‌های تابعه استانی وزارتخانه و اپراتور‌ها برنامه‌ریزی لازم را در راستای برگزاری رزمایش‌های تخصصی انجام دهند تا همه مدیران و کارکنان در هنگام بروز حادثه‌ها و بحران‌های احتمالی به ویژه حمله‌های سایبری در آمادگی کامل باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.