مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: رتبه حوزه علمیه قزوین بر اساس پایش‌های صورت گرفته از ۲۵ به ۱۵ رسیده که معادل ۴۰ درصد ارتقا یافته است.

حجت‌الاسلام اصغر عرفانی مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین در مراسم افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه استان قزوین گفت: با تلاش و کوشش اساتید و طلاب استان قزوین در چند سال گذشته در حوزه پژوهش نیز جزو هفت استان برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه در بیش از ۱۰۰ کشور پایگاه دینی دارد، اضافه کرد: تحصیل طلبگی جزو بهترین و ارزشمندترین علوم بوده و به لحاظ پشتیبانی الهی و ریشه در وحی و حقایق نورانی و آسمانی از جایگاه بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام عرفانی، علم و دانش را ماهیت اصلی حوزه علمیه دانست و یاداور شد: عبادت و بندگی، اخلاق مداری و ارتباط جمعی و نقش آفرینی سیاسی از دیگر ارکان طلاب و حوزه علمیه به شمار می‌رود که به واسطه همین ویژگی‌ها جامعه در بن بسته به علما پناه می‌آورند.

این مسئول با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: این هفته مختص شیعه و سنی نیست، چرا که پیامبر اکرم (ص) مختص این ۲ نبوده و به تمام بشریت تعلق دارد و حلقه وصل تمام بشریت است که این مهم را می‌توان در همبستگی و وحدت تمام ملیت‌های جهان به وضوح مشانده کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: امروز حمایت از غزه محدود به جبهه مقاومت نیست بلکه دل‌های ملیت مختلف در راستای مهرورزی، انسان دوستی و حقوق بشر به هم نزدیک شده و این مصداق بارز وحدت جهانی است.

حجت الاسلام عرفانی یادآور شد: تربیت و تهذیب اساس حوزه علمیه بوده و بدون این موارد، علم آموزی همچون شمشیری زهرآلود به دست نااهلان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار