مدیر کل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون بیش از ۱۲ هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در این استان خبر داد.

امیر حسین نقی‌پور گفت: با هدف کنترل و پیشگیری بیماری پر مخاطره هاری و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی، از ابتدای سال تاکنون با اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی بخش دولتی به روستاهای تابعه تعداد ۱۲ هزار و ۵۵۰ قلاده سگ صاحب دار شامل سگ نگهبان، گله و نیز سگ های بدون صاحب سایت نگهداری حیوانات شهرداری علیه بیماری هاری بصورت رایگان واکسینه شده‌اند.

او با بیان اینکه هاری بیماری بسیار خطرناک با واگیری بالا است، گفت: هاری یکی از خطرناکترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است که عامل آن ویروس بوده و معمولا با گزش یا گاز گرفتگی از طریق حیوان مبتلا به انسان و یا سایر حیوانات منتقل می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است، گفت: در راستای کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ، سگ‌های صاحبدار مورد واکسیناسیون و قلاده ‌گذاری قرار می‌گیرند.
 
نقی پورگفت:یکی از راه های کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون به موقع دام ها و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای است.

او گفت: واکسیناسیون هاری باید هر سال تکرار شود، و به صاحبان سگ‌های گله، نگهبان و حیوان های خانگی توصیه می شود در راستای پیشگیری از این بیماری مشترک بین انسان و حیوان؛ نسبت به واکسیناسیون سالانه سگ‌های خود اقدام کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.