کارشناس آنفلوانزا مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: افراد در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا هرچه سریع‌تر و قبل از ورود به اپیدمی فصلی پیش از نیمه نخست مهر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

علی قندیان کارشناس آنفلوانزا مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر است، چراکه آنتی بادی برای مقابله با ویروس در زمان مناسب در بدن ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: این واکسن برای گروه‌های اصلی هدف و افراد در معرض خطر شامل کارکنان بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها، پایگاه‌های سلامت، اورژانس، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی که برای سلامت مردم زحمت می‌کشند در اولویت قرار دارد.

قندیان اضافه کرد: همچنین تزریق این واکسن برای سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، بیماران دچار کم خونی، دیابت، تالاسمی، اچ آی وی، سرطان و همچنین برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و شیمی درمانی یا رادیوتراپی می‌شوند، اکیداً توصیه می‌شود و خانم‌های باردار به خصوص اگر سه ماهه دوم و سوم حاملگی آنان در پاییز و زمستان و زمان پیک آنفلوانزا قرار دارند نیز باید در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا باشند.

به گفته این مسئول، واکسن آنفلوانزا برای سالمندان ساکن در خانه سالمندان، کودکان ۶ ماه تا پنج سال و افرادی بالای ۶۵ سال به صورت رایگان تزریق می‌شود.

کارشناس آنفلوانزا مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: واکسن‌ها تا ۲ هفته آینده به دست ما می‌رسد و شهروندان می‌توانند از مراکز خدمات جامع سلامت پیگیر باشند تا به محض اینکه واکسن‌ها در این مراکز توزیع شد، نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار