مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی، به مدارس استان اردبیل ارسال شد.

بهزاد محمدی خلفلو گفت: این تجهیزات ارسالی به همه مناطق استان و با محوریت هنرستان‌ها اختصاص یافته و شامل میز و صندلی، رایانه، چاپگر، تجهیزات آزمایشگاهی، وسایل کمک آموزشی و ملزومات مدارس است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: کاروان حاضر سومین دوره اعزام کارون‌های تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی امسال است که بر اساس اعلام نیاز آموزش و پرورش استان خریداری شده و در اختیار واحد‌های آموزشگاهی استان اردبیل قرار گرفت.
او با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان با اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار با هدف شاداب‌سازی محیط مدارس با ظرفیت یک‌هزار کلاس درس گفت: نیاز مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید تامین شده و روند اعزام تجهیزات به مدارس استان در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
محمدی خلفلو همچنین تصریح کرد: ۲۰۰ کلاس درس جدید در این استان به همراه پروژه‌های تکمیلی اعم از سالن و استخر‌های ورزشی تا ۱۰ مهرماه امسال افتتاح می‌شود.
او با اشاره به افتتاح ۹۶ کلاس درس در هفته دولت از تخصیص اعتبارات مناسب برای تجهیز مدارس به سامانه‌های گرمایشی ایمن و استاندارد گفت: تا پایان امسال تمام بخاری‌های گازی و نفتی مدارس جمع‌آوری شده و ۲۰۰ کلاس درس باقیمانده نیز تا پایان امسال به سامانه گرمایشی ایمن مجهز می‌شود.
محمدی‌خلفلو همچنین از اختصاص ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت و ایزوگام محوطه و ساختمان مدارس اردبیل خبر داد و افزود: ۱۰۰ هزار متر مربع از محوطه مدارس استان عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده و تا شروع سال تحصیلی جدید، ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی نیز انجام می‌شود.
او با اشاره به انتقال تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان اردبیل به مدارس ثابت و ساختمان استاندارد و ایمن تا پایان مهرماه گفت: هدف ما این است که دانش‌آموزان در فضایی سالم، استاندارد، شاداب و ایمن تحصیل کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: تجهیز مدارس استان اردبیل به سامانه‌های گرمایشی استاندارد در مرحله نهایی قرار دارد و با حذف بخاری‌های نفتی و گازی در مدارس تا پایان امسال، جشن برخورداری تمام مدارس استان از پکیج و رادیاتور را برگزار خواهیم کرد و بر این اساس، ۳۰۰ کلاس درس در نیمه دوم امسال به سیستم گرمایشی ایمن مجهز خواهد شد.
محمدی خلفلو از تدوین و نهایی شدن سند توسعه فضا‌های آموزشی استان خبر داد و افزود: در این سند فرایند تامین و احداث ۲ هزار کلاس درس جدید در استان برای رسیدن به سرانه میانگین و استاندارد کشوری بر اساس برنامه زمانی مشخص پیش‌بینی شده است.
او اظهار کرد: بر اساس این سند که همزمان با افتتاح مدرسه ۳۰ کلاسه دارالفنون اردبیل در اوایل مهرماه رونمایی می‌شود، روند استاندارد سازی نیاز آموزشی و تامین نیاز به فضای آموزشی در استان اردبیل طی یک برنامه مشخص دنبال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.