در آستانه سال تحصیلی جدید شهروندان مراقب کلاهبرداری‌هایی که در بستر فضای مجازی تحت عنوان ثبت‌نام مدارس، فروش کتب درسی و غیره صورت می‌گیرد باشند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید، افراد سودجو با ترفند‌های مختلف و تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی از جمله لینک‌های جعلی ثبت‌نام مدارس، خرید کتب درسی و اقلام آموزشی با قیمت‌های پایین و یا حتی شناسایی و جذب دانش‌آموزان با استعداد اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

سید مصطفی مرتضوی افزود: برخی کاربران به علت بی‌توجهی و استفاده از اپلیکیشن‌ها و لینک‌های فیشینگ که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

وی گفت: شهروندان هرگونه اخبار درخصوص ثبت‌نام مدارس و کتب درسی را از طریق رسانه‌های خبری معتبر و سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://medu.ir پیگیری کرده و به اخبار جعلی و بدون منبع موثق توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و در صورتی ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس‏ www.fata.gov.ir بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار