مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود هزار و ۵۰۰ اتوبوس از محل قرارداد با تولیدکنندگان داخلی به ناوگان حمل و نقل در نیمه دوم سال خبر داد.

مهدی علیزاده روز دوشنبه در خصوص روند نوسازی اتوبوس‌ها اظهار کرد: از قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاهی که با تولیدکنندگان داخلی امضا کردیم و از سال گذشته اجرایی شده، تاکنون حدود ۵۰۰ دستگاه را در ۶ ماه نخست امسال و سال گذشته دریافت کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماه دوم سال جاری، طبق قول خودروسازان، این رقم به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه پارت اول اتوبوس‌ها از قرارداد با چین نیز در ماه آینده وارد کشور خواهد شد، ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل این قرارداد بارگیری شده و در حال حاضر در راه گمرک بندرعباس است.

علیزاده افزود: با ترخیص و انجام امور اداری، برنامه‌ریزی شده که این اتوبوس‌ها تا پایان مهرماه وارد تهران شود و در خطوط مورد استفاده قرار گیرد، بر اساس توافقات صورت گرفته با تولیدکنندگان داخلی و قرارداد شهرداری با چین، تا پایان شهریور سال آینده، تعداد خوبی از اتوبوس‌های داخلی و دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس چینی وارد ناوگان خواهد شد و به این ترتیب، تهران به نوسازی پنج هزار دستگاه اتوبوس خواهد رسید که تعداد قابل توجهی است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت واحد برای استقبال از ماه مهر اضافه کرد: بر اساس دستور شهردار تهران و مصوبه شورای شهر، از ابتدای ماه مهر، به‌مدت یک هفته، استفاده از مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان خواهد بود.

علیزاده یادآور شد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تمامی ناوگان خود را در حالت آماده‌باش قرار داده و سرویس اتوبوس‌ها را انجام داده تا در زمان بازگشایی مدارس بتواند بطور مؤثر خدمت‌رسانی کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش، برای برخی از مدارسی که در مسیر تردد اتوبوس‌های شرکت واحد قرار دارند، سرویس‌های مخصوصی در نظرگرفته شده تا تردد دانش‌آموزان تسهیل شود. همچنین، دانشجویان برخی دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه علوم و تحقیقات نیز از سرویس‌های مخصوص بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار