مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل بزرگراه کربلا از ورودی استان به سمت کنگاور و خسروی به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: بزرگراه کربلا از سمت استان همدان و شهرستان کنگاور آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای کنگاور و صحنه به شهر بیستون و از طریق کنارگذر شرقی کرمانشاه، وارد محور کرمانشاه- اسلام آبادغرب می‌شود.

وی افزود: این بزرگراه بعد از شهرهای اسلام‌آباد غرب، کرند غرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و در نهایت شهر خسروی به کشور عراق متصل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است، تصریح کرد: مرحله اول طی سالیان گذشته تا شهر اسلام آباد غرب تکمیل و بهره‌برداری رسیده و فاز دوم در دست احداث سالیان اخیر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

الماسی ادامه داد: از اسلام‌آباد غرب تا قصرشیرین و به طول ۱۲۵ کیلومتر است که ۹۴٫۵ کیلومتر حدفاصل شهرهای اسلام آباد غرب-سرپل ذهاب و بخشی از محور ارتباطی سرپل ذهاب - قصرشیرین در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قطعه ۹ به طول ۱۶ کیلومتر و قطعه ۱۰ به طول پنج کیلومتر در قالب ۲ پیمان در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی کلی طرح بدون لحاظ تقاطع‌های غیرهمسطح مورد نیاز مسیر به ۸۱ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.