مدیر منابع آب مغان گفت: ۶ هزار هکتار مزرعه با اجرای عملیات بازچرخانی و استفاده مجدد از آب زهکش‌های شبکه مغان آیباری می‌شود.

سیدعباس مینایی گفت: عملیات بازچرخانی در چندین نقطه از شبکه آبیاری مغان از جمله زهکش‌های محدوده کانال A برگشتی، باکس یک و سه و دیگر نقاطی که کانال‌های زهکشی در آن واقع است، اجرا می‌شود.
مدیر شبکه آب مغان افزود: با اجرای این عملیات سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب در اراضی منطقه استفاده می‌شود.
او از لایروبی ۲۵۰ کیلومتر کانال در شبکه مغان خبر داد و گفت: طی عملیات جداگانه در مناطق مختلف شبکه از ابتدای قرارداد جاری و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده بیش از ۲۵۰ کیلومتر از کانال‌های اصلی و درجه دوم مناطق مختلف شبکه آبیاری و زهکشی مغان لایروبی شده است.
مینایی افزود: لایروبی و پاکسازی کانال‌های اصلی و همچنین کانال‌های درجه۲ شبکه آبیاری و زهکشی مغان در مناطق چهار گانه آبیاری پارس‌آباد، اصلاندوز، بیله‌سوار و شهرک با قوت تمام ادامه دارد.
مدیر شبکه آب مغان ادامه داد: در کنار لایروبی کانال‌ها سایر عملیات نگهداری و تعمیرات و بازسازی نیز جهت آماده‌سازی این شبکه به منظور شروع فصل بهره‌برداری جدید و تسریع در انتقال و تحویل به موقع آب برای مصارف مختلف و توزیع عادلانه آب بین مشترکین شبکه توسط تیم‌های لایروبی با اجرای شرکت بهره‌برداری شبکه آبیاری و زهکشی مغان و با نظارت مدیریت منابع آب مغان شروع شده است.
او تصریح کرد: لایروبی کانال‌ها موجب روان شدن جریان آب شده و نهایتا در توزیع عادلانه آب و کاهش تنش آبی نقش بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.