فعالیت بخش ۶۰ بستر نسایی‌ولادی بیمارستان برهان الدین ربانی از سر گرفته شد.

فعالیت بخش ۶۰ بستر نسایی‌ولادی بیمارستان برهان الدین ربانی که چندی پیش در فیض‌‌آباد مرکز ولایت بدخشان متوقف شده بود از سر گرفته شد.

مسئولان ریاست صحت عامه بدخشان می‌گویند: فعالیت بخش نسایی ولادی بیمارستان مرکزی این ولایت که از سه ماه بدینسو به دلیل قطع شدن کمک‌های سازمان بهداشت جهانی و پرداخت نشدن حقوق کارمندان و کمبود تجهیزات درمانی متوقف شده بود، با تلاش‌های مکرر مقامات محلی این ولایت تازه از سوی معین مالی و اداری وزارت صحت عامه به فعالیت آغاز کرده است

محمد اسحاق صاحب‌زاده معین مالی و اداری وزارت صحت عامه افغانستان که طی یک سفر به ولایت بدخشان آمده است با حضور مقامات محلی این ولایت فعالیت وارد ۶۰ بستر نسایی ولادی بیمارستان مرکزی این ولایت را افتتاح و دو پایه ماشین مدرن طبی سیتی اسکن و همودیالیز را نیز به این بیمارستان سپرده است.

معین وزارت صحت عامه طالبان طی سخنرانی در میان مردم این ولایت از شعارهای بشردوستانه جهان انتقاد نموده، گفته است؛ چندین بیمارستان در بدخشان، قندهار و هلمند که از سوی موسسات جهانی تمویل می‌گردید فعالیت‌هایشان متوقف شده که حکومت کنونی اقدام به از سرگیری فعالیت دوباره آن کرده است.

به گفته مسئولان ریاست صحت عامه در بدخشان، بیمارستان مرکزی این ولایت از ۱۲۰ بستر به ۲۵۰ بستر ارتقا نموده است که به‌زودی این تغییر در سیستم بیمارستان مذکور عملی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار