استاندار فارس از دبیر شورای ترافیک فارس خواست وظیفه همه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با ترافیک شهر شیراز را مشخص و تدوین کند تا پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، میزان عمل به آنها رصد و ارزیابی شود و همچنین برای هر دستگاه کارنامه عملکردی صادر شود.

محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت ترافیک کلانشهر شیراز با اشاره بر اینکه یکی از نگرانی‌های جدی مردم، همین مسئله ترافیک سنگین شیراز است، بر ضرورت تشکیل جلسات هفتگی مستمر مابین معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز و فرمانده راهور شیراز و دبیر شورای ترافیک فارس تاکید کرد.

ا و گفت: معاونت حمل و نقل و شهرداری برای بودجه ۱۴۰۴ بسته‌ای معادل ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای کاهش ترافیک در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت پارکینگ و یا خرید ناوگان حمل و نقل عمومی و یا سایر موضوعات مرتبط با کاهش ترافیک این کلانشهر تدوین و ارائه کند.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه باید به سمت هوشمندسازی شهر و کنترل هوشمند تخلفات پیش‌رفت، از فراجا خواست جایگاه و نقش مردم در حوزه ترافیک را تبیین کند و در ادامه اظهار داشت: یکی از جنبه‌های مشارکت مردم که همواره مورد تاکید است نظارت مردم بر تخلفات در همه حوزه‌هاست؛ برای تحقق این مهم یک ساز و کار منطقی و عملیاتی لازم است.

او با تاکید بر اینکه در برخی برخورد‌ها طبیعتاً قاطعیت بیشتری لازم است، خاطرنشان کرد: شاید لازم باشد تخلفات تصاعدی افزایش یابد.

ایمانیه بر ضرورت همکاری بیش از پیش مجموعه‌های برق رسانی با پلیس برای تدبیر در مواقع قطعی برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: لایحه جامع ساماندهی مشاغل پزشکی و پرتردد در مرکز شهر شیراز طبق قوانین کشوری در شهرداری تدوین شود؛ توقع می‌رود مجوز‌های ساخت و ساز در محدوده‌های پرترافیک با تدبیر بهتری صادر شود.

او از دبیر شورای ترافیک فارس خواست وظیفه همه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با ترافیک شهری را مشخص و تدوین نماید تا پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، میزان عمل به آنان رصد و ارزیابی شود و همچنین برای هر دستگاه کارنامه عملکردی صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار