فصول سرد در حالی در چندقدمی مردم غزه قرار دارد که بالغ بر ۷۰ درصد از چادرهای آوارگان فلسطینی، پاره، مندرس و غیرقابل‌استفاده است.

شرایط بسیار بد اسکان مردم آواره غزه به‌ویژه در آستانه فصول سرد سال، زنگ خطر را در مورد بحران انسانی دیگری در این منطقه به صدا درآورده است.

به اذعان مقامات غزه، ۷۴ درصد از چادر‌هایی که در اختیار آوارگان این منطقه قرار داده شده است دیگر قابل‌استفاده نیست. ۱۰۰ هزار چادر از مجموع ۳۵ هزار چادر به جایگزینی سریع احتیاجی دارند؛ زیرا مندرس و پاره هستند.

مردمی که مأمنی جز چادر‌های بی‌کیفیت ندارند

مقامات نوار غزه تصریح کرده‌اند که به دلیل نوع کیفیت چادر‌ها و ساخته‌شدن آنها از نایلون و چوب، دیگر چیزی از آنها در مدت ۱۱ ماه جنگ و تابش مستقیم خورشید باقی نمانده است. این در حالی است که همین چادر‌های مندرس تنها مأمن بالغ بر ۲ میلیون آواره فلسطینی هستند.

۲ میلیون آواره بی‌پناه و چادر‌هایی که به دستشان نمی‌رسد

در حالی قدم‌به‌قدم به سرمای سخت زمستان به‌ویژه در منطقه‌ای مثل غزه نزدیک می‌شویم که مسئولان اسرائیلی در چنین وضعیت وخیمی از ورود حدود ۲۵۰ هزار چادر و کاروان به نوار غزه جلوگیری کرده‌اند.

اداره رسانه غزه از همه نهاد‌های حقوق بشری از جمله سازمان ملل، جوامع بین‌المللی و سازمان‌های عربی خواسته است تا با اعمال فشار بیشتر بر اشغالگران به جنایت نسل‌کشی آنها در فلسطین خاتمه دهند. آنها تأکید کرده‌اند که مردم این منطقه، پناهگاه لازم را برای حفاظت از خود در شرایط اضطراری و در مقابل گرمای زیاد تابستان و سرمای زمستان ندارند.

سازمان‌های بین‌المللی و مقامات ارشد بسیاری از کشور‌های جهان در حالی تنها در کلام، اقدامات اسرائیل را محکوم می‌کنند که این رژیم بی‌هیچ واهمه‌ای از اقدامات بین‌المللی، نه‌تن‌ها از حجم جنایات خود نکاسته است؛ بلکه هر بار فاجعه تازه‌ای رقم زده است.

این رژیم حتی مناطقی را که توسط سازمان ملل به‌عنوان منطقه امن و پناهگاه آوارگان معرفی شده از جمله مدارس را هدف قرار می‌دهد و ده‌ها انسان را به شهادت می‌رساند.

اسرائیل دو اقدام را هم‌زمان با یکدیگر دنبال می‌کند: نسل‌کشی در غزه و تخلیه در کرانه باختری.

اسرائیل همگام با نسل‌کشی، در حال گسترش سرزمین‌های اشغالی در گوشه‌وکنار کرانه باختری و قدس اشغالی است. این رژیم نه‌تن‌ها تابه‌حال بالغ بر ۴۱ هزار انسان بی‌گناه را به شهادت رسانده است؛ بلکه از آواره‌کردن دائمی مردم فلسطین نیز به‌عنوان سلاح جنگی‌ای دیگر استفاده می‌کند.

در حالی مردم غزه یک سال است که در بدترین شرایط زندگی می‌کنند که مذاکرات آتش‌بس همچنان با کارشکنی‌های نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به نتیجه نمی‌رسد و به اذعان خود اسرائیلی‌ها، اصلاً مشخص نیست که قرار است این جنگ چه زمانی به پایان برسد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار