نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله محفوظی در رشت از نقش آفرینی این عالم وارسته در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور ماه) در مراسم یادبود آیت الله عباس محفوظی در مصلای رشت با بزرگداشت شخصیت علمی و سیره اخلاقی این عالم فقید، فقدان ایشان را ثلمه‌ای برای جامعه اسلامی به ویژه گیلانیان ولایتمدار دانست و بر لزوم پاسداشت وجوه علمی و سیره مردمداری چنین بزرگانی تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به نقش آفرینی این عالم وارسته در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله ۳ دوره نمایندگی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگی امام در غرب امریکا، از ایشان به عنوان یار وفادار امام و رهبری یاد کرد و گفت: مردم دوستی، وفاداری به آرمان‌های انقلاب و علم محوری از ویژگی‌های بازر آیت الله محفوظی در طول حدود یک قرن زندگی عالمانه بود.

امام جمعه رشت بر لزوم تأسی از سیره رفتاری و شخصیتی علمای برجسته و الگوساز این مرز و بوم تأکید کرد و حرکت در مسیر ارزش‌های ناب و متعالی را مستلزم درک بهینه از زندگی عالمانه همراه با وارستگی برشمرد.

در ادامه این مراسم که استاندار گیلان و جمعی از روحانیان، مدیران اجرایی و فرماندهان نظامی شرکت داشتند، حاضران در سوگ این عالم ربانی نوحه سرایی کردند.

مراسم یادبود آیت الله عباس محفوظی در مصلای رشت

آیت‌الله عباس محفوظی گیلانی از علمای حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه ۲۰ شهریور ماه پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.