بیست‌وهشتمین نشست هیئت‌رئیسه سازمان دیوان محاسبات کشور‌های عضو اکوسای با حضور داود محمدی دادستان دیوان محاسبات در قزاقستان برگزار شد.

بیست‌وهشتمین نشست هیئت‌رئیسه سازمان دیوان محاسبات کشور‌های عضو منطقه اقتصادی اکو (اکوسای) با حضور داود محمدی دادستان دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این نشست، داود محمدی دادستان دیوان محاسبات کشورمان با اشاره به جایگاه قانونی دیوان محاسبات ایران گفت: دیوان محاسبات ایران با قریب به ۱۲۰ سال تجربه و قدمت در امر حسابرسی دولتی، از دیوان‌های پیشرو در جهان به شمار می‌رود که دارای یک نظام رسیدگی قضائی با اختیارات کامل قانونی برای صدور حکم نیز است.

دادستان دیوان محاسبات کشورمان در مراسم اختتامیه این نشست نیز اظهار داشت: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید فعالیت خود، با شعار «شفافیت و انضباط مالی»، بر ارتقاء همکاری و تعامل با سایر دیوان‌های محاسبات جهان تأکید و تمرکز خواهد کرد.

محمدی افزود: کشور‌های عضو اکو روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و جدا از موقعیت همسایگی، این کشور‌ها خویشاوند هستند و به یک خانواده متحد تعلق دارند و باید روابط منطقه‌ای و بین المللی خود را گسترش دهند.

دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر، رئیس دوره‌ای سازمان دیوان محاسبات کشور‌های عضو اکو موسوم به «اکوسای» است و مجمع عمومی این سازمان به ریاست دیوان محاسبات کشورمان سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار