مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از برگزاری ۴۴ دوره آموزشی برای شاغلین واحد‌های تولیدی در اردبیل خبر داد.

هاشم علایی گفت: آموزش نقش بسزایی در افزایش دانش و بهره‌وری واحد‌های تولیدی دارد که به همین منظور، نیاز‌های سالیانه این واحد‌ها احصاء و بر اساس تقویم برنامه‌ای مشخص، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز آنها در طول سال اقدام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این دوره‌ها را با سرفصل‌های متنوع در زمینه ارتقای مهارت شاغلین، موضوعات مدیریتی، منابع انسانی، توسعه بازار و کارآفرینی برشمرد که همه واحد‌های تولیدی داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
او از تحقق کامل برنامه‌های حمایتی این شرکت در برگزاری دوره‌های آموزشی خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد با توجه به نیاز‌های آموزشی کارآفرینان و صنعتگران، نسبت به برگزاری دوره‌ها در همان محل واحد‌های تولیدی اقدام کند.
علایی با اشاره به تداوم برنامه‌های حمایتی این شرکت از واحد‌های تولیدی ابرازامیدواری کرد با فرهنگ‌سازی‌ها و اقدامات انجام شده، مقوله آموزش در میان صنعتگران نهادینه شود تا واحد‌های صنعتی ضمن افزایش دانش و تکنولوژی، کیفیت تولید و کارایی شاغلین و کارکنان خود را ارتقا دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه در این استان ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد که در حال حاضر امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است، گفت: علاوه بر بسترسازی سرمایه‌گذاری در ۱۶ شهرک و نواحی صنعتی، چهار ناحیه صنعتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم آماده‌سازی شده که با تکمیل آن شاهد رونق تولید و اشتغال در این نواحی خواهیم بود.
او از تامین زمین موردنیاز سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، با اجرای طرح‌های عمرانی متعدد و تملک اراضی مورد نیاز، تلاش کرده تا زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران را تامین کند.
علایی ادامه داد: تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد شده که ۷۰۰ واحد تولیدی با اشتغال ۱۳ هزار نفر موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح شده‌اند.
او یکی از مشکلات شرکت شهرک‌های صنعتی استان را کمبود اراضی برای راه‌اندازی شهرک‌ها و واحد‌های تولیدی برشمرد و افزود: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید، توسعه شهرک صنعتی ۲ اردبیل، توسعه نواحی صنعتی رضی و نیر و همچنین تملک و ایجاد شهرک‌های صنعتی فناوری، ایجاد نواحی صنعتی سرعین و صنفی به طور جد مورد تاکید و پیگیری این شرکت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.