دادستان عمومی و انقلاب مرکز قم از صدور کیفرخواست متهم کلاهبرداری خبر داد و گفت: موقعیت شغلی خاص متهم موجب جلب اعتماد مالباختگان و اطمینان شده بود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب گفت: متهم جوان با اخذ وجوه میلیونی از شکات با وعده سرمایه‌گذاری و خرید حواله خودرو از ۳۱ شاکی پرونده بیش از ۱۱ میلیارد تومان اخذ و کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه با وصول شکایات متعدد مردمی در خصوص دریافت وجوه کلان از سرمایه‌های مردم و کلاهبرداری از آنها با وعده ارائه حواله خودرو، پرونده در شعبه ۱۲ بازپرسی تشکیل شد، اضافه کرد: با صدور دستورات قضایی تحقیقات تخصصی آغاز و متهم دستگیر شد.

وی در خصوص روش کلاهبرداری این پرونده، بیان کرد: متهم اقدام به اخذ وجوه کلان از شکات برای انجام کار تجاری و فروش حواله خودرو و ارائه ضمانت برای وجوه دریافتی اعم از سفته، رسید عادی و سند رسمی نموده، در حالی که سرمایه‌های مالباختگان را در غیر از مواردی که به شکات اعلام کرده بود صرف نموده است.

دادستان قم گفت: متهم به ازای اخذ هر ۲۰۰ میلیون تومان از شکات وعده ارائه یک حواله خودرو به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان طی سه ماه به سرمایه‌گذاران داده است که پس از گذشت ماه‌ها نتوانست وعده‌های خود را عملی سازد.

وی با اشاره به این‌که موقعیت شغلی خاص متهم موجب جلب اعتماد مالباختگان و اطمینان آنان از صحت این سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: متهم مدعی است که با سرمایه‌گذاری مبالغ دریافتی در حساب‌های ارز دیجیتال و سود حاصل از آن قادر به تامین سود و ارائه حواله‌های خودرو در آینده بوده است، اما مانند ده‌ها پرونده دیگر این مطالب صرفا ادعای متهم جهت جلب اعتماد مردم بوده است.

دادستان قم با هشدار مکرر به شهروندان در خصوص عدم اعتماد به اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری با وعده دریافت سود‌های تضمینی مجددا، تاکید کرد: برای حفظ سرمایه‌ها و دارایی‌های خود و تامین آرامش خانواده، فریب سود جذاب و تضمینی سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مالی و تجاری پرمدعا را نخورند و از اعتماد بیجا به افراد منفعت‌طلب بپرهیزند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار