رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از عواقب و هزینه‌های سنگین سگ گردانی در حوزه جسمی و روانی برای اقشار مختلف اجتماعی خبر داد.

عبدالله دیده‌بان رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در کارگروه پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین گفت: تفریح یک عده از جامعه با سگ گردانی برای زندگی سایر مردم هزینه ایجاد کرده و عده‌ای محدود بر اساس تفکرات خودشان به این پدیده عجیب و غریب روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه دفع فضولات سگ در اماکن عمومی به خصوص پارک‌ها باعث انتقال بیماری می‌شود، اضافه کرد: از نظر جسمی در برخورد فیزیکی با سگ و فضولات آن زمینه ابتلا به انواع بیماری پوستی، اسهال خونی، ورود انواع انگل‌ها مثل ژیاردیا، گال، کرم‌های قلابدار و حلقوی و نواری، عفونت‌های باکتریایی، طاعون و کنه فراهم می‌شود.

دیده بان ادامه داد: در مورد ابتلای به کرم‌های نواری و حلقوی ما در سال جاری چندین مورد عمل جراجی در حوزه کودکان داشتیم که در بیمارستان قدس صورت گرفت.

این مسئول وجود سگ در معابر و مجموعه‌های مسکونی با عواقب و عوارض متعدد روحی و روانی عنوان کرد و یادآور شد: از نظر روحی و روانی کودکان و بانوان با ترسیدن هنگام مشاهده سگ با مشکلات روحی و روانی مواجه هستند که برای کودکان تا پایان عمر بار روانی سنگینی به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: برای هر واکسن هاری ۸۰ میلیون ریال هزینه می‌شود که باعث شده هزینه‌های سنگینی برای وزارت بهداشت ایجاد کند.

در استان قزوین از ابتدای سال جدید تاکنون ۸۰۴ مورد گزش سگ داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار