وزارت خارجه آمریکا گزارش دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیس که حول محور غزه، اوکراین، ایران و چین بود را منتشر کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا گزارش رسمی دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس را که پیشتر در لندن به عنوان بخشی از گفتگوی استراتژیک بین دو کشور برگزار شده بود، منتشر کرد.

بر اساس این سند، مقامات درباره موضوعات مختلفی از جمله عملیات نظامی روسیه در اوکراین و درگیری بین اسرائیل و حماس در غزه گفتگو کردند. 

در این گزارش همچنین آمده است که بلینکن اطلاعات ادعایی مبنی بر دستیابی روسیه به موشک‌های بالستیک جدید ایران را تأیید کرد که منجر به درخواست‌ها برای توقف برنامه هسته‌ای تهران شد. 

وال استریت ژورنال پیشتر در گزارشی مدعی شد که ایران اخیرا موشک‌های بالستیک کوتاه برد را به روسیه ارسال کرده است که باعث شد ایالات متحده و اتحادیه اروپا به بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران بپردازند.

طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این، بلینکن و لامی درباره نقض ادعایی چین از قوانین بین‌المللی در دریای جنوبی چین و امنیت سایبری بحث کردند.

در انتهای این گزارش آمده است: هر دو طرف در نهایت بر اهمیت دیدار نخست وزیر انگلیس [کی یر]استارمر در ۱۳ سپتامبر با [جو]بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دی سی تاکید کردند و تصمیم گرفتند به بحث در مورد طیف کاملی از اولویت‌های سیاست خارجی و امنیتی ادامه دهند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار