مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ۵۰ درصد مدارس تهران از منظر آتش‌نشانی ناایمن هستند.

موضوع ایمنی ساختمان‌های مدارس یکی از مسائلی است که به‌تازگی به‌دلیل افزایش عمر سازه‌های مدارس جزو اولویت‌های مهم مدیریت شهری و آموزش‌وپرورش قرار گرفته و متأسفانه اگر بخواهیم نگاهی به سن و سال بناهای مدارس بیندازیم، با عددهای خوبی روبه‌رو نمی‌شویم.

۵۰ درصد مدارس تهران از منظر آتش‌نشانی ناایمن هستند

قدرت الله محمدی؛ مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  با اشاره به بازگشایی مدارس طی چند روز آینده اعلام کرد: ۵۰ درصد مدارس تهران از منظر آتش‌نشانی ناایمن هستند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد:  از هر ۲ مدرسه پایتخت یک مدرسه ناایمن است.

محمدی با اشاره اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان جهت افزایش ایمنی در مدارس ادامه داد: از نظر ایمنی حریق مدارس را مورد بررسی قرار داده‌ایم، اما وضعیت خوبی ندارند و از سال گذشته تاکنون حتی یک پرونده مبنی بر اینکه مدرسه‌ای اقدامات ایمن‌سازی را انجام داده به دست ما نرسیده است.

ارزیابی ایمنی مدارس شهر تهران از سوی مدیریت بحران

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه گفت: یکی از طرح‌هایی که ما در مجموعه مدیریت بحران شهر تهران در ارتباط با مدارس و دانش‌آموزان در حال اجرای آن هستیم، بررسی مدارس از نظر HSE یا همان بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست است.

وی با اشاره به تعداد مدارس پایتخت افزود: شهر تهران دارای ۲۴۰۰ مدرسه دولتی در تمام مقاطع است که بررسی تمام این مدارس از نظر HSE، از سال گذشته در مجموعه ما آغاز شده و هر روزه تیم‌های تخصصی از مدارس بازدید می‌کنند و موارد ایمنی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در این طرح، بیش از هزار سوال در مورد ایمنی مدارس مورد بررسی کارشناسان ایمنی ما قرار می‌گیرد و در واقع در چک لیست آنها ۱۰۰۰ مولفه ایمنی قرار دارد. تمام فضا‌های مدارس شامل کلاس‌های درس، حیاط، سرویس بهداشتی، کتابخانه، موتورخانه، فضای اداری، آزمایشگاه و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارشناسان حتی محیط نزدیک مدرسه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند تا مسئله‌ای در خارج از محیط مدرسه جان دانش‌آموزان را تهدید نکند.

وی افزود: تمام این موارد ایمنی شامل ایمنی راه‌پله‌ها برای جلوگیری از لیزخوردگی، بررسی سیم‌های برق، حریق، سقوط سنگ از نما و ... در چک لیست ما قرار دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: تاکنون بیش از هزار مدرسه مورد بازدید ایمنی قرار گرفته‌اند و ان‌شاالله تا پایان سال، سایر مدارس باقی‌مانده نیز مورد بازدید قرار می‌گیرند.

نصیری در پاسخ به این پرسش که نتایج این بازدید‌ها چیست؛ گفت: متخصصان HSE، موارد ایمنی را با هماهنگی خوبی که با وزارت آموزش و پرورش دارند؛ به این وزارت‌خانه اعلام می‌کنند و امیدواریم این نواقص رفع شود. ما این نواقص را اولویت‌بندی می‌کنیم و مواردی را که حتما و به سرعت باید رفع شود را مشخص می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
مدارس پر شده از افغانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
تو ایران از هر دو مدرسه یکیش نا ایمن هست برای فرزندان این آب خاک خطر آفرین هست هر لحظه اش مردم باید استرس داشته باشند برای سلامتی جان عزیزان نشان اما بوجه کشور ثروت ملی جاهای دیگه دنیا خرج میشود
آخرین اخبار