مدیرعامل شرکت توانیر گفت: عمر مفید حدود ۳۰ درصد از شبکه برق کشور سپری شده و نیازمند بهینه‌سازی است.

مصطفی رجبی مشهدی در خصوص تعرفه برق مشترکان گفت: براساس تعرفه‌های ابلاغی که مجلس شورای اسلامی به ما تکلیف کرده است، به برخی از مشترکان مانند مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کنند، مشترکان حوزه کشاورزی و مشترکان مناطق گرمسیر یارانه‌های بیشتری تعلق می‌گیرد و این دسته از مشترکان تعرفه‌هایی حدود ۲۹ تومان به ازای هر کیلووات ساعت، ۳۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت و ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت پرداخت می‌کنند.

ر️جبی مشهدی در همین زمینه افزود: در کنار این دسته از مشترکان، مشترکان صنعتی هستند که به طور متوسط نرخ ۶۰۰ تومان را به ازای هر کیلووات ساعت پرداخت می‌کنند و سرجمع درآمد حاصل از فروش شرکت توانیر در سال ۱۴۰۲، ۸۷ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی ما برای سال ۱۴۰۳، ۱۱۷ هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: البته درآمد‌های دیگری نیز وجود دارد مانند درآمد انشعاب‌ها که حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است و درآمد ناشی از مابه‌التفاوت نرخ برق که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه است و صرفا برای طلب پیمانکاران و تولیدکنندگان برق در سال ۱۴۰۲ به آنها پرداخت کردیم.

وی درآمد‌های صنعت برق در سال گذشته را حدود ۱۶۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشتیم که آن هم تحت عنوان مابه‌التفاوت از دولت طلبکار می‌شویم.

ب️ه گفته سخنگوی صنعت برق، در حال حاضر مطالبات صنعت برق از دولت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و صنعت برق به همین میزان به تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان تجهیزات و پیمانکاران بدهکار است که با برنامه‌ریزی‌هایی که در دولت چهاردهم صورت گرفته است، امید می‌رود بخش عمده‌ای از مطالبات را بتوانیم از دولت وصول کنیم.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: عمر مفید حدود ۳۰ درصد از شبکه برق کشور سپری شده و نیازمند بهینه‌سازی است و پیش‌بینی می‌شود برای اصلاح این فرسودگی‌ها حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان نیاز باشد.

برچسب ها: شبکه برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار