رئیس اورژانس استان یزد گفت:۶۹ پایگاه اورژانس شامل: ۴۰ پایگاه جاده‌ای و ۲۹ پایگاه شهری در استان فعالیت دارند.

سید محمدجواد میرجلیلی رئیس اورژانس استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته اورژانس و فوریت‌های پزشکی گفت: تقریبا روزانه ۲۵۰ ماموریت و نزدیک به ۸۰۰ تماس تلفنی با اورژانس صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۹ پایگاه اورژانس شامل ۴۰ پایگاه جاده‌ای و ۲۹ پایگاه شهری در استان افزود: ۲۳ پایگاه به بخش خصوصی واگذار شده و ۱۶ پایگاه نیز از سوی خیران در شهرستان‌های مختلف استان در حال ساخت است.

رئیس اورژانس استان یزد، از وجود ۶۸ دستگاه اورژانس فعال و ۳۰ دستگاه پشتیبان خبر داد و تصریح کرد: ۴۹ دستگاه عمر بالای ۱۰ سال دارند که فرسوده محسوب می‌شوند. این یک مشکل کشوری است که از عدم واردات اورژانس نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما کمبود زمین برای ساخت پایگاه اورژانس است چرا که خیران برای ساخت پایگاه اعلام آمادگی کرده اند، اما زمین مناسب در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

میرجلیلی با اشاره به برقراری ۲۹۹ هزار و ۱۰۱ تماس با اورژانس در یکسال اخیر اظهار داشت: از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۵۳ مورد به ماموریت منجر شده و به ۸۱ هزار و ۹۸۵ نفر خدمت ارائه شده است.

وی همچنین اظهار داشت که چهار درصد این تماس‌ها یعنی هشت هزار و ۱۴۴ تماس مزاحمت بوده است. 

رئیس اورژانس استان یزد گفت: ۲۴ هزار و ۳۸۸ ماموریت یعنی ۳۰ درصد را تصادف، ۱۳۴ ماموریت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، ۲۰ زایمان موفق و ۱۹ غرق شدگی تشکیل می‌دهد.

وی از ۷۶ ماموریت احیا و ۲۱ مورد موفق خبر داد و افزود: در یکسال اخیر بالگرد اورژانس ۸۹ بار به پرواز درآمد که ۲۰ مورد شامل انتقال مصدومان حوادث ترافیکی بوده و ۶۰ مورد نیز غیرحوادث ترافیکی و انتقال بیماران بوده است.

میرجلیلی پایش زنان باردار پرخطر را از دیگر ماموریت‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان ساخت: ۱۷ هزار و ۸۵۱ زن باردار پرخطر از سوی کارشناسان مامای این سازمان خدمات دریافت کرده اند.

وی درباره دیر رسیدن برخی آمبولانس‌ها به محل حادثه، گفت: پایگاه اورژانس در مناطق مختلف شهر یزد پراکنده بوده و اگر یک آمبولانس برای انجام ماموریت منتقل شوند و همزمان یک مساله رخ دهد که نیاز به اعزام آمبولانس باشد، با توجه به خالی بودن پایگاه باید از پایگاه مجاور آمبولانس را به محل اعزام کرد. 

میرجلیلی ادامه داد: با توجه به ترافیک شهرستان یزد و اینکه کد نزدیک محل حادثه اعزام شده است، زمانی می‌گذرد تا آمبولانس به محل حادثه جدید برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.