فرمانده سابق بخش عملیات ارتش اشغالگر اسرائیل، زیو امروز شنبه با بیان این‌که تداوم جنگ غزه تنها به نفع نتانیاهو است، بر ضرورت توقف فوری این جنگ تأکید کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که این ارتش اکنون در نوار غزه گرفتار و در حال فرسایش است و باید فوراً از آن خارج شود.

وی که زمانی فرمانده «لشکر غزه» در ارتش رژیم صهیونیستی بود، گفت که جنگ غزه «به خودی خود به هدفی تبدیل شده است که منبع ثبات برای نتانیاهو و دولت او است».

اسرائیلی‌ها بر این باورند که نتانیاهو می‌خواهد جنگ را طولانی‌تر کند تا بقای سیاسی خود را حفظ کند و محاکمه‌اش به اتهام فساد را که از سال ۲۰۱۹ علنی شده و ممکن است به زندانی‌شدنش منجر شود، مختل کند. ضمن این‌که با پایان جنگ، اتهامات جدیدی در خصوص اهمالش در قبال عملیات هفت اکتبر نیز گریبانگیرش خواهد شد. علاوه‌برآن، اتهاماتی در سطح بین‌المللی به دلیل نسل‌کشی در غزه علیه او وجود دارد.

زیو تصریح کرد که در دوازدهمین ماه از طولانی‌ترین و طاقت‌فرساترین جنگ تاریخ ما، دولت اسرائیل خود را در یک گرداب امنیتی گرفتار می‌بیند، جایی که رویداد‌ها و واکنش‌های بی‌پایان در همه میادین اطراف ما دنبال می‌شوند».

وی افزود: از نظر امنیتی، وضعیت ما نه‌تن‌ها رو به بهبود نیست که در حال پیچیده‌تر شدن است. از سوی دیگر افقی که حاکی از پایان جنگ یا حتی حرکت در مسیر حل‌وفصل اوضاع باشد، وجود ندارد.

زیو تأکید کرد که نیرو‌های ارتش اسرائیل در غزه گرفتار شده‌اند و خونشان در حال ریخته‌شدن است. جنگی که می‌توانست شش ماه پیش، زمانی که نتانیاهو به همه اعلام کرد که در یک‌قدمی پیروزی هستیم، پایان یابد، بدون پایان ادامه دارد.

وی افزود: تنها کاری که امروز ارتش اسرائیل انجام می‌دهد، تلاش برای جلوگیری از بازیابی حماس است که همچنان در حال کنترل نوار غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار