مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: به منظور پایش کمیت در واحد‌های تولیدی استان، ۲۰ هزار نمونه در سطح استان اخذ شده است.

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح ملی پایش کمیت در استان گفت: حدود ۵ هزار نمونه از بازار و ۱۵ هزار نمونه از واحد‌های تولیدی خراسان جنوبی مورد آزمون قرار گرفت که با پیگیری‌های اداره کل استاندارد میزان کم فروشی برخی واحد‌ها در استان نزدیک به صفر شده است.

او با اشاره به اینکه پارسال هزار و ۱۰۰ ترازوی مستقر در واحد‌های صنفی استان، مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته است افزود: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستد‌های عمومی، اطمینان از صحت عملکرد وسایل و جلوگیری از کم فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است.

دستورانی اظهار کرد: به ترازو‌های آزمون شده که صحت عملکرد آنها مورد تأیید قرار می‌گیرد، برچسب صحت عملکرد که دارای تاریخ آزمون است، الصاق می‌شود و باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد: شهروندان در هنگام خرید، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازو‌ها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی که ترازو‌های آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره ۱۵۱۷ به کارشناسان رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

برچسب ها: کم فروشی ، واحد صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار