همایش شهدای عشایر و اقوام ایرانی در دومین روز از برگزاری جشنواره ملی اقوام ایران زمین به میزبانی شهر فارسان برگزار شد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در این همایش گفت: حضور عشایر و اقوام مختلف برای کشور ایران یک فرصت است و باید مراقب بود که دشمن این فرصت را با شکاف قومیتی به تهدید تبدیل نکند.

وی افزود: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد تا به کشور، مردم و نظام اسلامی ضربه بزند و هر بار با درایت ولی‌فقیه و همراهی مردم، این فتنه‌ها خنثی شدند.

حیدری ادامه داد: اقوام و عشایر برای کشور فرصت است و دشمن تلاش دارد این فرصت بزرگ را به تهدید تبدیل و شکاف ایجاد کند که در همین خصوص برگزاری جشنواره‌های مختلف نظیر این جشنواره می‌تواند پیونددهنده بین اقوام باشد و نقشه دشمن را نقش برآب کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری عزت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری عنوان کرد و گفت: اگر ایستادگی و مقاومت ملت ایران نبود دشمن این‌گونه منفعل نمی‌شد و بی‌شک هشت سال دفاع مقدس الگویی برای تشکیل جبهه مقاومت در منطقه شد.

حیدری یادآور شد: ما هرچه داریم از شهدا و خانواده ایثارگران است و باید تا می‌توان قدردان این خانواده‌ها باشیم و به تاسی از آنها در راه آرمان‌های نظام اسلامی ثابت قدم باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا، تصریح کرد: این برنامه‌ها نظام اسلامی را بیمه می‌کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به نقش بی‌بدیل عشایر در مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی اولین اقوامی که در مرز‌ها جلوی دشمن ایستادند عشایر بودند.

حیدری اظهار داشت: در این سه سال دولت سیزدهم با مدیریت شهید رئیسی اقدامات قابل توجهی در کشور انجام گرفت و در برخی شاخص‌های نظیر کاهش نرخ بیکاری، فروش نفت، احیای واحد‌های تولیدی، افزایش صادرات غیرنفتی، تکمیل طرح‌هایی نیمه‌تمام و تسویه بدهی بانکی رکوردشکنی شد.

وی با قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره ملی اقوام ایران زمین، یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها در پیوند اقوام و نزدیکی بین آنها موثر است.

گفتنی است؛ جشنواره ملی اقوام ایران زمین برای دومین سال متوالی در شهرستان فارسان از ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

نخستین بخش این جشنواره، نمایشگاهی با ۱۳۰ غرفه است که در آن سوغات و صنایع‌دستی اقوام مختلف کشور و ۱۲ شهرستان استان برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

دومین محور جشنواره اقوام ایرانی، برگزاری جشن‌های عمومی در نقاط مختلف شهرستان فارسان با حضور هنرمندان استان‌های مختلف همزمان با هفته وحدت است و سومین محور جشنواره اقوام ایران زمین برگزاری نمایش‌های موضوعی و تخصصی است که هر روز با یک محور برگزار می‌شود و روز جمعه با همایش پیاده‌روی خاتمه پیدا می‌کند.

شهرستان فارسان در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار