معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تدوین ۱۱ برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها برای اجرا به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ و وارد مرحله اجرا شده است.

محسن حسین‌میرزایی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: تهیه و اجرای این برنامه‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان داشته است.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه چند دستگاه مشخص نیست بلکه همه دستگاه‌ها در کنار مردم در این رابطه مسوول هستند و می‌طلبد نقش خود را ایفا کنند.

حسین‌میرزایی به دومین جشنواره ملی اقوام ایران زمین به میزبانی شهرستان فارسان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها فرمانداری فارسان را در برگزاری شایسته این برنامه یاری دهند.

هادی صالحی فرماندار فارسان نیز در این نشست گفت: دومین جشنواره اقوام ایران زمین در این شهرستان از ۲۳ شهریور به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه در سه بخش نمایشگاهی، جشن و برنامه‌های تولیدی اجرا می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف در برگزاری شایسته و مطلوب این برنامه کمک کنند.

صالحی تصریح کرد: در نمایشگاهی مرتبط با این همایش ۱۳۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی و سوغات استان‌های مختلف به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: از ۲۴ شهریور به مدت یک هفته شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت ۲ سال جشن‌های هفته وحدت در شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی هاشمی مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور روحانیون نیز با اشاره به برگزاری برخی جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی در استان، اظهار داشت: انتظار می‌رود این جشن‌ها خروجی و برآیند مطلوبی داشته باشند، اما در برخی موارد مشاهده می‌شود که هیچ تاثیر مثبتی در جامعه ندارند.

وی افزود: اولویت مدیران استان باید گره‌گشایی از کار مردم باشد، اما برخی طرح‌ها نظیر مسکن ملی و جوانی جمعیت در استان آنطور که باید به خوبی اجرا نشده و مردم از این موضوع ناراضی هستند.

گفتنی است؛ در این نشست یک طرح پژوهشی در خصوص میزان و علل خشونت و نزاع در استان که به تازگی تهیه و تدوین شده است ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار