مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در این دانشگاه بازچرخانی شد.

عباس ایزدی مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه نگهداشت تجهیزات پزشکی طرح‌های زیادی با هدف کاهش هزینه‌ها اجرا شده است که یکی از این موارد طرح متولی تجهیزات پزشکی بوده تا برای دستگاه‌ها متولی ویژه‌ای در راستای نگهداشت بهتر و خرابی کمتر داشته باشیم.

او با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزء دانشگاه‌های موفق کشور در حوزه تجهیزات پزشکی است، افزود: در موضوع تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی نیاز‌های مراکز درمانی براساس فرم‌های دریافتی و موارد درخواستی در حال پیگیری است و این اقلام پس از تامین اعتبار، صدور حواله و انجام پروسه خرید توسط هیات امنا تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دستگاه‌های سی. تی. اسکن و اکسیژن‌ساز و همچنین تخت‌های آی. سی. یو و سی. سی. یو جزء بیشترین درخواست‌ها بوده که بخشی از آن از طریق اعتبارات دانشگاهی و بخش دیگر از طریق اعتبارات وزارتی تامین شده است.

ایزدی بیان کرد: بخش زیادی از حواله‌های دریافتی در طی سال‌های گذشته که بیشتر آنها در حوزه اتاق عمل بوده از هیات امنا تحویل گرفته شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

او تصریح کرد: از دیگر اقلام شاخص در حوزه تجهیزات پزشکی تحویل داده شده می‌توان به دستگاه‌های ام. آر. آی و سی. تی. اسکن بیمارستان امام رضا (ع) و دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان هاشمی‌نژاد اشاره کرد ضمن این که تهیه و تامین دستگاه‌های پت اسکن، سی. تی. اسکن، سی. تی سیمیلاتور و شتاب‌دهنده‌های انرژی نوع ۲ برای مراکز درمانی انجام شده که تامین دستگاه‌های شتاب‌دهنده انرژی نوع ۲ برای نخستین بار بوده است.

مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با حمایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستگاه شتابنده خطی و بخش پرتو درمانی داخلی (براکی تراپی) بیمارستان امام رضا (ع) فعال شد و خدمتی دیگر به مجموع خدمات پرتعداد ویژه بیماران سرطانی افزوده شد.

ایزدی اظهار کرد: در راستای تامین نیاز‌های بیمارستان‌ها دستگاه‌های پت سی. تی. اسکن، سایبرنایف، سی. تی. اسکن جدید، سی تی سیمیلاتور، آنژیوگرافی قلب و ام. آر. آی در حال تهیه است تا در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.