رییس بیمارستان ولایت از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار تخت‌های فعال این مرکز درمانی به عنوان نخستین بیمارستان هوشمند کشور در سه سال اخیر سه برابر شده است.

دکتر محمد مهدی کامیار گفت: بیمارستان ولایت مشهد در سال ۱۴۰۰ با ۵۰ تخت فعالیت خود را آغاز کرد که اکنون این تعداد به ۱۵۰ تخت بیمارستانی رسیده است و در راستای گسترش خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی در چند ماه آینده نیز این تعداد به ۲۰۰ تخت بیمارستانی افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: اکنون ۳۰ تخت آی.سی.یو ویژه مراقبت‌های تخصصی در بیمارستان ولایت مشهد فعال است که به زودی این تعداد به ۵۰ تخت افزایش خواهد یافت.

رییس بیمارستان ولایت مشهد افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان در ۲ رشته جراحی عروق و جراحی فک و صورت، مرکز ارجاعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و همچنین بیماران دچار سوانح و تروما را در رشته‌های مربوطه از جمله جراحی عمومی جراحی اعصاب ارتوپدی درمان می‌کند، روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ عمل جراحی در آن انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ولایت مرکز ارجاعی (ریفرال) بیماران دارای مشکلات مربوط به جراحی عروق است، از تمام شهرستان های خراسان رضوی و استان‌های همجوار، پذیرش بیمار در این مرکز صورت می‌پذیرد.

کامیار گفت: بیمارستان ولایت دارای بخش دیالیز و همچنین بخش پزشکی بازساختی است که در زمینه ترمیم زخم‌ها شامل زخم‌ پای دیابتی و زخم‌های بیماران ترومایی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین انواع آسیب‌های عروقی، خونریزی‌ها، اختلال خون رسانی‌ به اندام‌ها، مشکل واریس، مشکلات وریدی، انواع بیماری‌های آئورت و کاروتید و آنژیوپلاستی عروق محیطی هم در این مرکز تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گفته وی، علاوه بر موارد فوق رشته‌های طب اورژانس، بیهوشی، ICU، داخلی، پاتولوژی، رادیولوژی، قلب، غدد، نفرولوژی و پزشکی قانونی هم در حال خدمت‌رسانی به این بیماران هستند.

بیمارستان ولایت به دستگاه سی.تی.اسکن مجهز شد

رییس بیمارستان ولایت مشهد ادامه داد: بیمارستان ولایت از ابتدای راه‌اندازی، دستگاه سی.تی.اسکن نداشته است که خوشبختانه با حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این دستگاه تامین و در روزهای آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در بیمارستان ولایت را از مهمترین مشکلات این مرکز برشمرد و گفت: امید است با تحویل تجهیزات پزشکی اختصاص یافته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ولایت، مشکلات مرتبط با کمبود تجهیزات تا حد زیادی حل شود و همگام با آن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این مرکز نیز افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.