کاهش ۵۰ درصدی معطلی بیماران با کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی ۴۰ الی ۵۰ درصد از انتظارات بیماران را کاهش می‌دهد.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در خصوص افتتاح بزرگترین طرح عمرانی نظام سلامت کشور گفت: چهار فاکتور کیفیت، عدالت و قابل پرداخت بودن و همچنین قابل دسترس بودن امکانات پزشکی برای مردم در حوزه سلامت باید مد نظر گرفته شود تا بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم، در فاکتور عدالت و دردسترس بودن امکانات با مشکل روبرو هستیم.

او افزود: نظام شبکه، پزشک خانواده، نظام ارجاع و بیمه در کشور بسیار  خوش درخشیدند که می‌توان گفت این حوزه‌ها به مراتب جلوتر از بیمارستان حضرت مهدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: با همکاری شهردار تهران قرار است ۸۰ مرکز جامع سلامت در نقاط مختلف تهران به صورت شبکه‌ای اضافه شود تا بیماران توسط پزشک خانواده معاینه شوند و آن‌ها نیاز نیست به فوق تخصص مراجعه کنند. پزشک خانواده ۸۰ الی ۹۰ درصد از مشکلات بیماران را قبل از مراجعه به متخصص حل می‌کنند.

قناعتی اظهار کرد: بیمارستان حضرت مهدی سومین مکان ارجاع بیماران توسط پزشکان و متخصصان است. هدف از ساخت بیمارستان حضرت مهدی این است که عدالت در کیفیت و خدمات دهی به تمامی بیماران رعایت شود. بیمارستان امام خمینی نزدیک نود سال است که به بیماران خدمات رسانی می‌کند و در آخرین آمار سالیانه یک میلیون نفر به این بیمارستان مراجعه کرده اند که ۴۰ الی ۵۰ درصد از آن‌ها مراجعه کننده شهرستانی هستند.

او ادامه داد: بیمارستان امام خمینی به نام مادر طب شناخته شده است، زیرا بهترین متخصصان کشور در این بیمارستان آموزش و به بیماران خدمات رسانی می‌کنند. بیمارستان حضرت مهدی برای خدمات رسانی به افراد محروم ساخته شده است.

رامین رحیم نیا معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ساخت پروژه بیمارستان حضرت مهدی استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی کشور به خصوص بخش خصوصی است. منتظر ماندن بیماران در ۴ ماه برای رسیدن نوبتشان به مراجعه به بیمارستان درست نیست و این بیمارستان این فاصله را کم خواهد کرد. این بیمارستان ۴۰ درصد از معطلی بیماران را کاهش می‌دهد.

سید حسین اینانلو رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی گفت: با توجه به این که از تمامی استان‌ها به بیمارستان امام خمینی برای درمان و معالجه مراجعه می‌شود تصمیم گرفته شد این بیمارستان به روز شده و تخت‌های بیشتری به آن اضافه شود تا بتوانیم بیماران زیادی را در مدت زمان کوتاهی پذیرش کنیم.

او افزود: بیمارستان حضرت مهدی اولین بیمارستان به‌روز و بزرگ در کشور است که از تمامی استانداردهای دنیا برخوردار است. تمام فضا‌های درمانی که برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است به صورت کاملاً هوشمند بوده و دارای ۳۸ اتاق عمل هیبرید و ۲۰۵ تخت ویژه است.

قرائتی با اشاره به هتلینگ بیمارستان حضرت مهدی گفت: بیمارستان دارای بخشی به اسم هتل است که شامل همراهان بیماران نمی‌شود و تنها کسانی که از شهر‌های دور و شهرستان‌ها به این بیمارستان مراجعه می کنند، می‌توانند از این بخش هتلینگ استفاده کنند.

او ادامه: برای همراهان بیماران نیز ساختمان‌هایی در کنار بیمارستان امام خمینی و حضرت مهدی ساخته خواهد شد تا همراه بیمار در این استراحتگاه‌ها بدون نصب چادر از آن‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.