مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: کارفرمایانی که از اتباع خارجی به صورت غیر قانونی در استان بکارگیری کنند، روزانه ۱۲ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

خسرو طریقی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از جریمه پنج برابری حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال در صورت بکارگیری اتباع خارجی به صورت غیر قانونی خبر داد و گفت: مطابق قانون کار اتباعی که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و در صورت اشتغال و بکارگیری، کارفرمای آنها متخلف شناخته و مشمول جریمه خواهد شد

وی اضافه کرد: اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را برای اجرا به استان‌ها ابلاغ کرده و بر اساس آن تیم‌های بازرسی ویژه اقدام می‌کنند.

طریقی بیان کرد: میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال تعیین شده که در صورت تکرار این میزان ۲ برابر خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: با توجه به موقعیت خاص استان قزوین و شاخص‌های صنعتی، کشاورزی و ساخت و ساز در حوزه صنعت ساختمان از تمامی کارفرمایان و همشهریان گرانقدر در سراسر استان می‌خواهیم تا قبل از بکارگیری اتباع خارجی از دارا بودن تمامی شرایط احراز شغل، توسط اتباع خارجی مطلع شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین عنوان کرد: تمامی کارت‌های کار صادره برای اتباع خارجی دارای مشاغل تعریف شده است، بنابراین اتباع خارجی مجاز برای اشتغال، باید در همان شغل بکارگیری شوند.

طریقی یادآور شد: مناطق مجاز برای حضور اتباع خارجی در استان فقط بخش مرکزی و کوهین شهرستان قزوین بوده و تردد، اشتغال، سکونت و تحصیل اتباع خارجی در سایر مناطق استان ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار