استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست هستند و استفاده از نیرو‌های مردمی و سمن‌ها می‌تواند بسیاری از گره‌های زیست محیطی را باز کند.

غلامعلی حیدری در دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، اظهار کرد: همواره حفظ و تقویت محیط‌زیست از توصیه‌های مکرر قرآن کریم است و بزرگان در احادیث به اهمیت حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت اهتمام ورزیده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی و ارزشمند «پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت»، گفت: اهمیت حفاظت از محیط زیست به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری محیط زیست را مربوط به دولت‌ها نمی‌داند، بلکه مساله‌ای درازمدت و ملی است.

حیدری ادامه داد: یکی از راه‌های حفظ محیط زیست و پیشبرد اهداف این مجموعه ارزشمند، فرهنگ‌سازی است.
وی با اشاره به اینکه حفظ تنوع گونه‌ها و پوشش گیاهی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: پیوند محیط زیست و دانشگاه در جهت فرهنگ‌سازی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه حفظ گونه‌های حیات وحش ضروری است، بیان داشت: زمانی‌که برف سنگینی بارید، حیات وحش فراموش نشد و یکی از مهم‌ترین مصوبات در آن زمان، غذارسانی به مناطق تنگ صیاد و شیدا بود که توسط بالگرد انجام شد، در حقیقت اگر امدادرسانی در آن زمان صورت نمی‌گرفت، تعداد قابل توجهی حیات وحش از دست می‌رفت.

حیدری با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم محیط زیستی کمک و حمایت از نیرو‌های محیط‌بان است، تصریح کرد: لازم است صیانت از محیط‌بانان فداکار در صدر اقدامات قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حفظ و مراقبت از گونه‌های گیاهی و جانوری با اطلاع‌رسانی و کمک از ظرفیت مردم، میسر است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست هستند و استفاده از نیرو‌های مردمی و سمن‌ها می‌تواند بسیاری از گره‌های زیست محیطی را باز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار