مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی و پیش بینی کاهش پنج درجه‌ای دما از کشاورزان استان خواست برای پیشگیری از خسارات به محصولات باغی و زراعی اقدام لازم را به عمل آورند.

مهدی مهرور اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی با گذر امواج ناپایدار کم دامنه و ضعیف سطوح میانی از منطقه البرز مرکزی از امروز شاهد کاهش دما در بعضی ساعات وزش باد لحظه‌ای، بارش پراکنده و ساعتی و احتمال رعد و برق در استان خواهیم بود.
 
وی گفت: با کاهش دما احتمال سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی به ویژه در مناطق کوهستانی استان طی امروز و فردا وجود دارد.
مهرور اضافه کرد: زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سمپاشی با توجه به پیش بینی بارش، محافظت از سازه‌ها در برابر باد شدید، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام وزش باد و بارش، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات از مهمترین توصیه‌ها است.

برچسب ها: کشاورزی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.