رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اواخر این ماه مزایده سراسری املاک دولتی در راستای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌شود.

ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت، استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم ۴ هزار و ۶۰۶ ملک را شناسایی کردند. از این تعداد، ۲ هزار و ۵۵۲ ملک به تصویب هیات عالی مولدسازی رسیده، ارزش افزایی ۱ هزار ۳۹۵ ملک در حال انجام و تصویب است و ۳۵۷ ملک هم قیمتگذاری شده اند. در مجموع، ۵۹۶ مورد عرضه شده و ۲۱۳ مورد هم فروش رفته یا تهاتر شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در اواخر شهریور نسبت به املاکی که مصوباتشان دریافت شده و ارزش افزایی و قیمتگذاری شده اند، مزایده سراسری ملک برگزار خواهد شد. امیدواریم از این طریق بتوانیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام را تامین مالی کرده و بخشی از تکالیف بودجه را نیز انجام دهیم.

گفتنی است؛ دی ۱۴۰۱ بود که با پیشنهاد رؤسای قوای سه گانه و موافقت رهبر انقلاب کمیته‌ای هفت نفره ماموریت پیدا کرد تا اموال، املاک و دارایی‌های دولت را به منظور تامین بودجه مورد نظر دولت در کمترین زمان ممکن به فروش برساند.

این هیات هفت نفره قرار است درباره دارایی‌های دولت اعم از املاک و اراضی و مستغلات را که به صورت مازاد در اختیار قوه مجریه است، تصمیم گیری کند، تا از حالت راکد خارج شده و در مسیر تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام یا متوقف به کار گرفته شود.

منابع حاصل از مولد سازی به عنوان درآمد عمومی دولت محسوب می‌شود و پس از اعلام دستگاه اجرایی یا تشخیص وزارت امور اقتصادی و دارایی، تشکیل پرونده و طرح موضوع در کارگروه ملی و استانی، مجوز مولدسازی یا فروش برای هریک از اموال از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود.

به گفته  بازیان، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ ملک در استان‌ها به عنوان املاک مازاد شناسایی شده، که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۰ ملک تائید مصوبه املاک مازاد را از هیات عالی مولدسازی دارند. سال گذشته، میزان عملکرد بانک ها، عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن و عملکرد خزانه داری در مولدسازی، ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار