واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که برای اولین بار در سال 83 مطرح شده بود همچنان بعد از گذشت 10 سال در پیچ و خم واگذار نشدن به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تغییر مدیریت باشگاه پرسپولیس ما را بر آن داشت تا نگاهی به آخرین وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه بزرگ پایتخت بیندازیم.
 
واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که برای اولین بار در سال 83 مطرح شده بود بعد از گذشت 10 سال همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
 
این در حالی است که پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در آخرین نشست خبری جدیدترین وضعیت واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت خبر از دارایی 300 میلیاردی یکی از این دو باشگاه داد و گفت: در جلسه هیئت عالی واگذاری پس از آنکه قیمت‌گذاری سهام این دو باشگاه به میزان 60میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده بود و این میزان تا 100میلیارد تومان برای هر کدام از این باشگاه‌ها افزایش یافت، مدیرعامل یکی از این دو باشگاه با ارسال نامه‌ای از وجود 300میلیارد تومان دارایی در حساب مالی باشگاه خود خبر داد.
 
بنابر گفته یک منبع آگاه واگذاری سهام این دو باشگاه در مرحله قیمت‌گذاری متوقف شده است در حالی که واگذاری سهام این دو باشگاه طبق بودجه 93 باید اجرایی شود.
 
پیش از این بنابر گفته مسئولان قرار بود واگذاری این دو باشگاه تا 20 فروردین 93 نهایی شود.
 
گفتنی است، علیرضا خادم معاون وزیر ورزش دو روز پیش بدهی یکی از این دو باشگاه را 110میلیارد تومان عنوان کرد ضمن آنکه در سال 90 ارزش برند باشگاه استقلال 42 میلیارد تومان و ارزش برند باشگاه پرسپولیس 45 میلیارد تومان توسط سازمان خصوصی‌سازی قیمت‌گذاری شداما نباید از این نکته غافل شد که در بحث واگذاری این دو باشگاه بزرگ پایتخت جدای از ارائه صورت مالی شفاف توسط باشگاه‌ها رئیس سازمان خصوصی‌سازی و هیأ‌ت واگذاری به دنبال رایزنی در تغییر وضعیت نوع واگذاری شرکتی این دو باشگاه با مجلس هستند.
 
پیش از این پوری حسینی در یک نشست خبری گفته بود براساس قانون این دو باشگاه در گروه واگذاری شرکت‌های نوع دو قرار می‌گیرند که سازمان مجاز است 80 درصد شرکت‌های حاضر در این گروه را واگذار کند بنابراین اگر قرار است کل سهام این دو باشگاه فروخته شود هیئت وزیران باید در تبدیل وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس به شرکت‌های نوع اول تصمیم‌گیری کند.
 
دربحث واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال تعیین نوع مالکیت دو ورزشگاه درفشی‌فر و مرغوب‌‌کار توسط هیئت وزیران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در گذشته این دو ورزشگاه متعلق به دو باشگاه مذکور بود اما وزرات ورزش سند آن را به نام این دو باشگاه نزده بود و هیئت وزیران باید در این مورد تصمیم‌گیری کنند.
 
امروز باخبر شدیم علیرضا رحیمی به ریاست باشگاه پرسپولیس منصوب شد امیدواریم با این تغییر حداقل در یکی از باشگاه‌ها روند واگذاری سهام از طریق بخش ورزشی و وزارت ورزش به سرعت و دقت لازم پیگیری شود.

انتهای پیام/

گزارش از: زینب عبدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار