مدیرکل صمت قزوین گفت: ۶ معدن استان در سال جدید با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مصوبات شورای معادن احیا و مجددا به چرخه اکتشاف و بهره برداری بازگشت.

محسن رستمی مدیرکل صمت قزوین در هجدهمین نشست شورای معادن استان قزوین گفت: سال گذشته نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ۱۳ معدن احیا و به چرخه فعالیت برگشته بود.

وی با بیان اینکه ۲۸۱ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین وجود دارد، اضافه کرد: ظرفیت اکتشاف و بهره برداری معادن در استان قزوین ۱۵ میلیون تن در سال است که انواع مواد معدنی مهم از جمله مس (۱۲ معدن) سرب و روی (۹ معدن) و آهن (هفت معدن) را به خود اختصاص داده است.

رستمی تعداد شرکت فرآوری معادن استان قزوین را ۱۵۴ واحد عنوان کرد و گفت: شرکت‌های کاشی و سرامیک ۱۲ واحد، شیشه و صنایع وابسته ۲۴ واحد، پودر‌های شوینده هفت واحد، شیشه خودرو یک واحد، انواع پودر ۱۳ واحد، مایعات شوینده و بهداشتی ۹۵ واحد و روغن خوراکی ۲ واحد از مجموع کارخانجات فرآوری معادن را به خود اختصاص داده است.

این مسئول در خصوص اشتغال در حوزه معادن بیان کرد: ۲۰ درصد مشاغل استان نزدیک به ۳۰ هزار نفر درون واحد‌های معدنی بوده و ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالا است.

شورای معادن به استناد ماده ۱۲ قانون معادن در کشور تشکیل شده و بر اساس ماده ۴۳ همین قانون این شورا در استان‌ها نیز با ۱۵ عضو برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار