مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: سرعین در بین شهرستان‌های این استان، بیشترین ورود مسافران تابستانی را داشته است.

حسن محمدی ادیب گفت: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده از ۹ تا ۱۹ شهریورماه امسال حدود ۲ میلیون گردشگر و مسافر به این استان سفر کردند و پس از سرعین، شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، نیر و نمین نیز در کانون توجه مسافران و گردشگران تابستانی بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: سرعین در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌انداز‌های زیبا، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشور‌های جهان مطرح است.
به گفته او، پل معلق و ترکیبی سرعین که زمان زیادی از افتتاح آن نمی‌گذرد در جذب گردشگر به این شهرستان بسیار موثر بوده و تبلیغات و معرفی رسانه‌ای از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری نیز موجب جلب توجه مسافران و گردشگران می‌شود.
محمدی ادیب تصریح کرد: در کنار جلب توجه و حضور گردشگران باید موضوع ماندگاری آنها نیز مهم قلمداد شود، زیرا ماندگاری گردشگر در چرخه اقتصادی صنعت گردشگری موثر است و سبب ایجاد اشتغال و درآمدزایی می‌شود.
او گفت: کارگروه جذب سرمایه‌گذار و معرفی ظرفیت‌ها و مناطق قابل سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنان فعال است و جلسات آن با حضور اعضا و سرمایه‌گذاران طبق برنامه زمان‌بندی برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستان اردبیل اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران فعال و متعهد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در حوزه گردشگری استان استقبال می‌کنیم تا روز به روز بر رونق صنعت گردشگری افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.