امان پایتخت اردن شاهد راهپیمایی با درخواست بازگرداندن پیکر «ماهر الجازی الحویطات» عامل عملیات پل ملک حسین بود که در آن سه صهیونیست کشته شدند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت از مقاومت شدند. 

«تامر الصمادی»، خبرنگار الجزیره که در این راهپیمایی حضور داشت، گفت که این راهپیمایی در مرکز شهر قدیم پایتخت امان برگزار شد و صد‌ها نفر حمایت خود را از عملیات ماهر الجازی اعلام کردند و تصاویر او را در کنار تصاویر «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام بالا بردند و با این کار پیام حمایت و همبستگی با مقاومت فلسطین در نوار غزه را اعلام کردند.

الصمادی خاطرنشان کرد که دولت اردن پیش از این به صراحت اعلام کرده بود که از روز‌ها قبل برای بازگرداندن پیکر الجازی بازداشت شده در اسرائیل و همچنین بازگرداندن شهروندان بازداشت شده برای تحقیقات و همچنین تماس‌های مجدانه‌ای برقرار کرده است. این مضاف بر تلاشی است که برای توقف تجاوز مستمر اشغالگران به غزه برای نزدیک به یک سال کامل انجام می‌دهد.

الجازی، یک سرباز بازنشسته اردنی که به عنوان راننده کامیون کار می‌کرد، در حالی که کامیون خود را از گذرگاهی که در سمت اسرائیلی با نام «اللنبی» شناخته می‌شود، عبور داد به سمت نیرو‌های امنیتی اسرائیل تیراندازی کرد و سه نفر از آنها را قبل از شهادتش توسط اسرائیلی‌ها در هشت سپتامبر به هلاکت رساند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار