سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه ادعا کرد که واشنگتن به فشار بر رژیم صهیونیستی برای تغییر رویه در جنگ و محافظت از غیرنظامیان ادامه خواهد داد.

به گزارش بامداد شنبه hلجزیره, متیو میلر به خبرنگاران گفت: ما می‌دانیم که نیرو‌های امنیتی اسرائیل باید تغییراتی را در شیوه عملیات خود در کرانه باختری ایجاد کنند، زیرا اکنون دو شهروند آمریکایی کشته شده اند.

وی ادامه داد: بنابراین بسیار واضح است که آنها باید تغییراتی در اصول و رویه خود ایجاد کنند و ما همچنان به آنها در این خصوص فشار می‌آوریم.

روز گذشته کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا کشته شدن فعال آمریکایی ترک تبار را در تظاهراتی در کرانه باختری اشغالی، محکوم و اظهارات تندی را علیه نظامیان اسرائیل ارائه کرد و خواستار پاسخگویی کامل تل آویو شد.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی، مرگ «عایشه نور ازگی ایگی» فعال آمریکایی-ترکیه‌ای را "تراژدی وحشتناکی که هرگز نباید اتفاق می‌افتاد" خواند.

وی گفت: هیچکس نباید به خاطر شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز کشته شود. تیراندازی که منجر به مرگ او شد غیرقابل قبول است و سؤالات مشروعی را در مورد رفتار نیرو‌های ارتش اسرائیل در کرانه باختری ایجاد می‌کند.»

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار پاسخگویی کامل شد.

هریس ادامه داد: «تحقیقات اولیه اسرائیل نشان داد که این نتیجه یک خطای غم انگیز بوده که ارتش اسرائیل مسئول آن است. ما به فشار بر دولت اسرائیل برای پاسخگویی و دسترسی مداوم به یافته‌های تحقیقات ادامه خواهیم داد تا بتوانیم به نتایج اطمینان داشته باشیم. باید پاسخگویی کامل در این زمینه وجود داشته باشد.»

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز که روز سه شنبه کشته شدن این فعال ترک آمریکایی را تصادفی خوانده بوده، روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از کشته شدن «عایشه نور ازگی ایگی»، فعال آمریکایی-ترک ۲۶ ساله در کرانه باختری اشغالی در هفته گذشته «خشمگین و عمیقاً اندوهگین» است و مرگ او را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
امروزه امریکا گروگان یک یهودی روس تبار بچه محل پوتین یعنی اقای نتانیاهو است و با انکه انان در ته دلشان خیلی دوست داشتن به خاطر تضعیف ایران هم که شده مناقشه اعراب و اسراییل را جوش دهند از انجا که اسراییل سیاسیون امریکا را به گروگان گرفته از انجام هر گونه اقدامی هر چند بطور نمایشی عاجز و ناتوان تشریف دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
توی دلت خودتت هم به چرندی که نشخوار کردی ...می خندی
و باور نداری ..چه برسد به بقیه مردم دنیا
صهیونیست را در غرب اسیا بوجود اوردید که ژاندارتون باشه و تا دندان مجهزشون کردید ...حتی بم اتم
که با وجود صهیونیست ها کشورهای عربی سرکیسه کنید و
مجبورشون کنید که خریدار تجهیزات تون باشند
صهیونیست .دکان تجاری تون در غرب آسیاست...منافع تون در بقای انهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
دروغه . باور نکنید.
آخرین اخبار