مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از انجام عملیات ۴۰ ساعته نجات توسط نیرو‌های امدادی این جمعیت برای پنج دره نورد گرفتار در آبشار کرودیکن تنگ زندان در منطقه سبزه کوه خبرداد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی اطلاع مرکز eoc استان خبری مبنی بر گرفتارشدن پنج دره نورد در آبشار کرودیکن تنگ زندان در منطقه سبزه کوه دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات کوهستان کلار به همراه تیم پایگاه نگین و یک تیم اضطرار متشکل از کوهنوردان تیم کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

مثنوی اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از ارزیابی صحنه حادثه و پس از ساعت‌ها جستجو در دره‌ها و مناطق سخت گذر موفق به مشاهده ۵ دره نورد گرفتار شدند.

وی گفت: آن‌ها پس از دسترسی به دره نوردان مشاهده نمودند که یکی از افراد از ناحیه زانو، ساق و مچ پای راست دچار ترما و شکستگی شده بود و قادر به حرکت نبود که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط نجاتگران و با استفاده از تجهیزات کوهستان به وسیله بسکت و حیوان عشایری پس از ساعت‌ها کوهپیمایی و عبور از صخره‌ها به محل امن و توسط آمبولانس و خودرو‌های امدادی هلال احمر به مرکز درمانی بروجن انتقال داده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
بخیر گذشت
آخرین اخبار